بازیافت ضایعات میلگرد

با توجه به بازیافت ضایعات میلگرد می توان مقاطع مختلفی از فولاد مانند شمش تولید کرد.

در واقع از ضایعات فلزی مانند آهن اسفنجی به عنوان ماده اولیه در تولید آهن استفاده می شود که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، صرفه جویی در منابع معدنی و کاهش آلاینده های هوا و محیط زیست را نیز به دنبال دارد. به همین دلیل در بسیاری از کشورهای پیشرفته ارزش این ضایعات افزایش یافته و حتی در صورت امکان از صادرات آنها جلوگیری می کنند.

برای دریافت قیمت ضایعات آهن و یا خریدار ضایعات در تهران میتوانید با ما در تماس باشید.

منابع تولید ضایعات میلگرد

یکی از مهم ترین منابع تولید ضایعات میلگرد ساختمان های قدیمی تخریب شده است. با توجه به افزایش قیمت آهن و فولاد، ضایعات آنها نیز ارزشمند شده است. بنابراین در هنگام تخریب ساختمان ها اگر میلگرد ها آسیبی نبینند به عنوان میلگرد های دست دوم مجددا استفاده می شوند. اگر مستقیماً قابل استفاده نباشند، به عنوان خوراک کوره های ذوب استفاده می شوند.

یکی دیگر از منابع مهم ضایعات میلگرد ضایعات ناشی از تقویت است. از آنجایی که بیشتر طول میلگرد های آجدار را دوازده متر می دانند. در برخی موارد لازم است قبل از تقویت، آنها را به ابعاد مورد نیاز برش دهید. در نتیجه قطعات کوچک میلگرد تشکیل می شود که می توان از آنها برای تولید میلگرد استفاده کرد.

میلگرد هایی که در کارخانه های تولیدی دور ریخته می شوند از جمله زباله های میلگرد هستند که معمولا توسط خود کارخانه ها استفاده می شود.

مراحل بازیافت ضایعات میلگرد

برای باقی مانده های بازیافت میلگرد، مراحل زیر انجام می شود:

مراحل بازیافت ضایعات میلگرد اولین قدم در ضایعات های بازیافت جمع آوری آن است. در مورد زباله های میلگرد، می توان آن را از منابع مختلفی مانند کارخانه ها، پروژه های ساختمانی و غیره تهیه کرد.جمع آوری شده برای خرید و فروش ضایعات میلگرد می توانید در سایت ضایعات ایران آگهی خرید یا فروش ثبت کنید.

در مرحله بعد، زمان بررسی و کنترل باقیمانده های میلگرد است. این بدان معناست که زباله هایی که نیاز به ذوب، پردازش و تصفیه دارند از یکدیگر جدا می شوند. میلگرد که از نظر اندازه و یا به دلیل شدت اکسیداسیون زیاد قابل استفاده نیست تبدیل به بازیافت می شود. اگر اندازه آنها مناسب باشد می توانیم از برس زدن، سندبلاست و … استفاده کنیم. ظاهر بهتری پیدا می کنند و دوباره در ساخت و ساز استفاده می شوند.

مرحله بعدی مربوط به پردازش باقی مانده های میلگرد است. در مرحله فرآوری، بقایای میلگرد بر اساس درصد بازیافت و ترکیب شیمیایی طبقه بندی می شوند و به عنوان خوراک کوره های ذوب فلزات استفاده می شوند.

در مرحله بعد، درمان باقی مانده های میلگرد ذوب شده باید انجام شود. وجود ناخالصی های مختلف مانند زنگ زدگی یا مصالح ساختمانی این مرحله را ضروری کرده است.

البته می توان علاوه بر خالص سازی میلگرد مذاب، موادی نیز اضافه کرد تا خواص شیمیایی مطلوبی به میلگرد تولید شده بدهد.

در پایان باید میلگرد شکل بگیرد. در واقع ماده مذاب به یکی از مقاطع فولادی تبدیل می شود. هر چه کیفیت باقیمانده میلگرد بالاتر باشد، کیفیت بخش فولادی تولید شده بالاتر است. .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها