زندگی آپارتمان نشینی و شکایت از همسایه مزاحم

 

انجام هر اقدامی از قبیل ایجاد سر و صدای غیر متعارف، استفاده غیر قانونی از آسانسور، دخالت در روابط زناشویی همسایه، پارک خودرو در غیر محل تعیین شده و استفاده نامتعارف از فضاهای مشترک آپارتمان مصداق عمل مجرمانه است که ضمان مرتکب را به همراه دارد؛ البته اقداماتی از قبیل خودداری از تامین هزینه های مشترک، رعایت نکردن قواعد ایمنی مقرر از سوی مدیریت ساختمان هرچند منجر به ایراد آسیب به دیگران نشود و استمرار تردد با سر و صدای زیاد در معبر یا راه پله نیز از مصادیق اعمالی است که مزاحمت تلقی می شود.

مزاحمت همسایگان همچنین ممکن است در قالب تخریب دیوار مشترک، خط کشیدن روی ماشین، تصادف، ایجاد مانع در کوچه های مسدود، تخلیه نخاله ها و سد معبر، اسباب کشی در ساعات نامناسب و ایراد آسیب به تجهیزات و امکانات مشترک در مجمع های مسکونی بروز پیدا کند.

اگر شما نیز زندگی آپارتمان نشینی را انتخاب کردید و با همسایه‌های خود به دلیل ایجاد سر و صدا و… به مشکل خوردید و قصد دارید از همسایه خود شکایت کنید به راحتی می‌توانید به نمونه متن شکایت نامه از همسایه مزاحم مراجعه کنید و از چگونگی شکایت از همسایه مزاحم آگاه شوید.

پس ازآنکه صحبت و تذکر از طرف مدیر ساختمان بر همسایه تأثیری نداشت، شما و دیگر همسایگان می توانید با پلیس تماس بگیرید و گزارشی از کارهای او ارائه دهید و اگر پس از تنظیم صورت جلسه همسایه موردنظر به کارهای قبل خود ادامه داد، شما می توانید با داشتن صورت جلسه علیه وی شکایت کنید.

برای شکایت علیه همسایه‌ای که سروصدا می‌کند پس از مراجعه به دادسرا و شورای حل اختلاف مدارک و شاهد سایر همسایگان را هم با خود ببرید؛ در دادخواست باید ابتدا مشخصات فردی، آدرس پستی دو طرف اختلاف و همچنین دلیل شکایت به طور کامل ذکر شود البته توجه به این نکته بسیار ضروری است که اگر مشکل سر و صدا از مستاجر باشد صاحب خانه باید اوضاع را بررسی کند و در صورت لزوم اقدامات پیگیری را انجام دهد.

توجه داشته باشید برای مراجعه به دادسرا حتما باید شهادت همسایه‌های دیگر نیز باشد. همچنین باید در نوشتن متن شکایت‌نامه نیز دقت داشته باشد و شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به متن شکایت نامه ایجاد مزاحمت فرم کلی شکایت‌نامه را ببینید و نوشته خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

وب سایت حقوقی احقاق با تلاش بر افزایش آگاهی افراد در مسائل قانونی و حقوق قانونی خود، درصدد ارائه انواع مقالات با موضوع حقوقی، کیفری، قراردادها، قوانین، اسناد تجاری و … برآمده است و همچنین انواع نمونه دادخواست‌ها، اظهار‌نامه، نمونه قرارداد، نمونه شکوائیه و… را با دسترسی و دانلود سریع در اختیار شما قرار داده است.

اگر شما نیز با خواندن مطالب‌های بالا تصمیم گرفتید که از همسایه خود شکایت کنید ولی نمونه دادخواستی از شکایت همسایه مزاحم در دسترس ندارید می‌توانید به نمونه دادخواست مراجعه کنید.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها