کاربرد میلگرد ترانس

کاربرد میلگرد ترانس، نوعی میلگرد بدون آج  هستند که سطح صاف و صیقلی دارند  و به شکل مستقیم و غیر مستقیم در صنایع های مختلف کاربرد دارند این نوع میلگرد در اصل  نوعی میلگرد ساده صنعتی است که برای شناخت آنها از همین سطح صاف استفاده میشود

میلگرد ها استاندارد های مختلفی دارند که بر اساس آن دسته بندی میشوند این میلگرد ترانس بر اساس استاندارد در گروه میلگرد A1 دسته بندی میشود

این میلگرد بیشتر در صنایع ساخت ابزارکشاورزی استفاده میشود   همچنین در ساخت حفاظ‌های ساختمانی، لولای آهنی، پیچ و مهره و مبلمان فرفورژه هم کاربرد دارد و از این میلگرد ها استفاده میشود

بنگاه ضایعاتی منظمی بهترین خریدار ضایعات در تهران در خدمت مشتریان عزیز بابته خرید ضایعات میلگرد میباشد.

مراحل تولید میلگرد ترانس

 مراحل تولید میلگرد ترانس در ابتدا از نورد گرم برای ساخت میلگرد ساده خام استفاده میشود  سپس عملیات مختلفی روی آن انجام می شود که عبارت است از اسید شویی – سر تراشی – کشش کاری – تابگیری  و در آخر تبدیل میلگرد ترانس یا ( کششی) میشود

کاربرد میلگرد ترانس

کاربرد میلگرد ترانس

عملیات اسید شویی

عملیات اسید شویی برای از بین بردن اکسید آهن مرحله اسید شویی میلگرد ترانس را انجام میدهند این اکسید های  آهن به خاطر حرارت، ایجاد میشود و توسط اسید هیدروکلریک زدوده می شود. غلظت این اسید ها بین دو تا ده درصد میرسد و دمای مناسب برای از بین بردن اکسید ها بین  هشتاد و دو تا نود و سه درجه سانتی گراد در نظر گرفته میشود.

عملیات سرتراشی

عملیات سرتراشی برای عبور میلگرد ساده خام از قالب نیاز به تراش دارد که این تراش باعث عبور راحت میلگرد میشود و حدود ده تا دوازده سانتی متر تراش داده میشود به این عملیات سرتراشی می گویند.

عملیات کشش کاری

عملیات کشش کاری ، میلگرد خام را از قالب عبور می دهندو  سر آن را به وسیله فک یا گیره قفل میکنند  و عملیات کشش کاری انجام می شود.

عملیات تابگیری

در  عملیات تابگیری میلگرد ها به قطعات ۳ یا ۴ متری برش داده شده  و از دستگاه ها عبور میکنند و اگر انحنای آنهل را برطرف میکنند از طریق پولیش زنی میتوان در صورت نیاز میلگرد را به صورت صیقلی دراورد

انواع میلگرد های ترانس

۱ میلگرد ترانس بلبرینگ خور

۲ میلگرد ترانس تک پولیش

۳ میلگرد ترانس دو پولیش

۴ میلگرد ترانس روغنی

۵ میلگرد ترانس سنگ خورده

۶ میلگرد ترانس شش پر

کاربرد ترانس بلبرینگ خور

کاربرد میلگرد ترانس بلبرینگ خور  هم در تولید قطعات نشکن خودرو ها و ماشین‌ آلات صنعتی هم در تولید مبل و ابزار آلات صنعتی استفاده می شود از میلگردهای ترانس دو پولیش به حساب می‌آید با این تفاوت که قابلیت بلبرینگ ‌خوربودن نیز به آن اضافه شده است. برای تولید این نوع میلگرد از فولاد CK45 و st37 ساخته شده است استفاده می‌شود.

کاربرد میلگرد ترانس تک پولیش

کاربرد  میلگرد ترانس تک پولیش، تولید قطعات هیدرولیکی خودرو ها و ماشین‌ آلات صنعتی، قطعات پمپ‌های آب و نفت و سیلندرهای نفتی است این نوع میلگرد، ظاهری زیبا و مقاومت بسیار بالایی دارد

کاربرد میلگرد ترانس‌ دو پولیش

کاربرد میلگرد ترانس دوپولیش، در جاهایی است  که نیازمند سطح آینه‌‌ای و نشکن دارند. (مانند قطعات بیرونی اتومبیل که هم در معرض برخوردهای فیزیکی و هم در معرض دید هستند.) همچنین، میلگرد ترانس دوپولیش در محافظ نمای ساختمان، کاربرد دارد.

عملیات پولیش‌زنی برای این نوع میلگرد، طی دو مرحله‌ انجام می‌شود؛ بنابراین، نتیجه‌ی آن شفافیت سطحی بیشتر و ظاهری آینه‌‌مانند است.

عملیات پولیش‌زنی برای این نوع میلگرد، طی دو مرحله‌ انجام می‌شود؛ بنابراین، نتیجه‌ی آن شفافیت سطحی بیشتر و ظاهری آینه‌‌مانند است.

کاربرد میلگرد ترانس روغنی

کاربرد میلگرد ترانس روغنی در ساخت پیچ های بلند است که از طریق عملیات نورد سرد تولید می شود. سطح آن هم کاملا صاف و صیقلی و روغنی می باشد.

میلگرد ترانس‌ سنگ خورده

میلگرد ترانس سنگ خورده ضخامت این میلگرد بین سه تا صد میلی متر است که با تُلرانس بسیار دقیقی همراه است و همچنین مشتری میتواند آن را با انواع ضخامت سفارش دهد  دارای دو نوع سر زرد و سر قرمز می باشد. در اصل رنگ ها بیان کننده ساختار و روش تولید آنهاست.

میلگرد ترانس شش پر

کاربرد میلگرد ترانس شش پر این میلگرد  مستحکم در صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارد. همچنین برای تولید  قطعات فلزی و ماشین‌آلات صنعتی و نساجی برای ساخت قطعات مستحکم است هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. میلگرد ترانس شش‌پر، نوعی میلگرد آلیاژی است که از فولاد آلیاژی ST37 تولید شده و استحکام و زیبایی دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها