بازیافت انواع فلزات

بازیافت انواع ضایعات فلزات

بازیافت انواع ضایعات فلزات نقش مهمی در بهداشت محیط و تولید مواد فلزی در کشورها دارد. فضاهای محلی ، از جمله مناطق مسکونی و محیط یک کشور ، در برابر زباله های دور ریخته شده محافظت می شوند ، نیروی کار زیادی مشغول و درآمدزا هستند و انرژی به طور منظم از طریق پشتیبانی صنعت بازیافت فلزات ذخیره می شود. همه اینها یک مزیت برای صنعت است و اهمیت آن را به ما یادآوری می کند.بنگاه ضایعاتی افشین در زمینه خریدار ضایعات در تهران در خدمت ضایعات فروشان فلزات میباشد.

نحوه بازیافت ضایعات فلزات

نحوه بازیافت ضایعات فلزات استفاده مجدد از مواد معدنی به صورت فلزات اضافی و ضایعات نه تنها می تواند به جلوگیری از اتلاف فیزیکی در محیط کمک کند ، بلکه با کاهش ضایعات نیاز به فرایندهای تولید را برای جایگزینی و استخراج مواد جدید کاهش می دهد. اما در ادامه می خواهیم بگوییم که فلزات مختلف چگونه بازیافت می شوند.

اگر مجموعه ای از فلزات گرانبها در دسترس دارید ، چندین گزینه پیش رو دارید:

  • برای فلزاتی مانند قوطی‌های آلومینیومی یا قلع، ممکن است در منطقه محلی شما یک برنامه جمع آوری وجود داشته باشد.
  • بسیاری از فلزات باید به یک مرکز بازیافت فلزات با شرایط مناسب منتقل شوند که توانایی آن در بازیافت یا دفع صحیح مواد را تعیین می‌کند.
  • از طرف دیگر، می‌توانید فلزات خود را به یک مرکز کاهش ضایعات یا نمایندگی قراضه ببرید که مواد مختلفی را برای بازیافت می‌پذیرد.
  • بسیاری از موسسات از این قبیل، برای قراضه‌ی قابل بازیافت شما، مقدار مشخصی پول می‌پردازند. متداول‌ترین فلزات دریافتی آنها نیز آلومینیوم، برنج، مس، آهن و فولاد است. هر فلز در نوع خود بی نظیر است و به یک فرآیند بازیافت خاص و روش بازپرداخت مختص به خود نیاز دارد.

بازیافت انواع فلزات

چه نوع ضایعاتی دارید؟

فلزات به طور کلی به دو گروه فولاد و آلومینیوم تقسیم می شوند. نوع ضایعات شما تفاوت زیادی در شرایط و مبلغ پیش بینی شده ایجاد می کند. بنابراین ، مهم است که موارد موجود در انبار خود را به درستی شناسایی کنید. ساده ترین راه برای دستیابی به این هدف استفاده از آهنربا مورد استفاده در صنعت بازیافت فلزات آهن است.

  • اگر آهنربا به فلز شما بچسبد و بین آن دو نیروی جاذبه احساس شود، احتمالاً این فلز آهنی مانند آهن یا فولاد است.
  • اگر آهنربا جذب نمی‌شود، پس یک فلز غیر آهنی مانند آلومینیوم، برنج، برنز، مس یا استیل ضدزنگ دارید
  • رنگ، بافت و ظاهر کلی این فلز می‌تواند سرنخ‌های بیشتری راجع به نوع فلز قراضه که با آنها سر و کار دارید، فراهم کند.

چه نوع ضایعات دارید

چرا بازیافت ضایعات فلز مهم است؟

چرا بازیافت ضایعات فلز مهم است؟ تقریباً تمام فلزات قابل بازیافت هستند و می توانند به فلز جدید با کیفیت معادل تبدیل شوند. در نتیجه ، تولید مواد اولیه ثانویه در صنعت از طریق فرآیند بازیافت فلز ، استفاده از منابع و انرژی آلی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به طور کلی صنعت بازیافت سهم ویژه ای در تراز تجاری کشورها دارد. زیرا به قدرت صنعتی و اقتصادی کشورها برای دستیابی به اهداف “پایان عمر” در وسایل نقلیه ، بسته بندی ، تجهیزات الکتریکی و غیره کمک می کند.

مزایای اقتصادی بازیافت ضایعات فلز چیست؟

مزایای اقتصادی بازیافت ضایعات فلز چیست؟ با وجود سادگی ، بازیافت فلز از صنایع بزرگ جهانی پشتیبانی می کند. به عنوان مثال در کشوری مانند انگلستان سالانه حدود ۱۰ میلیون تن فلز بازیافت می شود. علاوه بر این ، در پی تولید فلزات ثانویه بیش از آنچه مورد نیاز بازارهای داخلی است ، تا ۹۰ درصد از فلزات بازیافتی برای سود اقتصادی به انگلیس صادر می شود. این امر انگلیس را در میان پنج صادرکننده برتر فلزات قراضه در جهان قرار می دهد.

بنابراین می توان گفت که صنعت بازیافت به طور چشمگیری در ارزش اقتصاد نقش دارد. بعلاوه ، از آنجا که قطعات اتومبیل قابل استخراج و استفاده مجدد است ، به رانندگان یا دارندگان اتومبیل روشی مقرون به صرفه برای فروش قطعات وسیله نقلیه خود پیشنهاد می شود. این کمک ویژه دیگری به اقتصاد جامعه و شهروندان است.

مزایای اقتصادی بازیافت فلز چیست

مزایای زیست محیطی بازیافت ضایعات فلز چیست؟

مزایای زیست محیطی بازیافت ضایعات فلز چیست؟ استفاده از ضایعات فلز – که اغلب به آن “مواد اولیه ثانویه” گفته می شود – به معنای استفاده کمتر از منابع طبیعی مورد نیاز برای تولید فلزات جدید است. زیرا روند استخراج مواد اولیه از معادن فلزات طبیعی بسیار گرانبها و پرهزینه است. علاوه بر این ، مواد در دسترس انسان ، که معادن معدنی فلزات هستند ، منابع محدودی هستند.

تخمین زده می شود که در کشوری مانند انگلیس سالانه حدود دو میلیون خودرو می میرند و باید وارد صنعت بازیافت فلز شوند. این ضایعات ها تا زمانی که از بین نروند ، به همان روشی که وسایل نقلیه قدیمی دارند ، به دلیل سموم احتمالی ذخیره شده در داخل موادشان ، خطرات زیست محیطی ایجاد می کنند. به دلیل فراوانی ضایعات ، بسیار مهم است که انسان به بازیافت ادامه دهد. زیرا این اعداد (در رابطه با زباله های فلزی تولید شده در هر سال) بسیار قابل توجه هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

به عنوان مثال ، در مقایسه با تولید فلزات از مواد سالم ، تا ۹۵٪ انرژی کمتری در فرآیند بازیافت ضایعات آن فلزات مصرف می شود. بر اساس گزارشات اتحادیه اروپا ، استفاده از فلزات بازیافت شده میزان انتشار CO2 را به میزان سرسام آور ۲۰۰ میلیون تن در سال کاهش می دهد. در حالی که استفاده از فولاد بازیافتی نیز باعث کاهش آلودگی هوا ۸۶٪ و آلودگی آب ۷۶٪ می شود.

به طور خلاصه ، بازیافت فلز به محافظت از محیط زیست ، کاهش اتلاف انرژی و حمایت از نیروی کار حیاتی کمک می کند.

چقدر می‌توانم از ضایعات آهن خود درآمد کسب کنم؟

چقدر می‌توانم از ضایعات آهن خود درآمد کسب کنم؟ مقداری که می توانید برای ضایعات خود انتظار داشته باشید ، بستگی زیادی به نوع فلز دارد. فلزات آهنی مانند فولاد و آهن به طور کلی ارزش کمی دارند ، اگرچه بیشتر موسسات از بازیافت مناسب آنها راضی هستند. فلزات غیر آهنی مانند آلومینیوم ، برنج ، برنز ، مس و فولاد ضد زنگ نیز برای فروشندگان ضایعات و مراکز بازیافت از ارزش بیشتری برخوردار خواهند شد. اکثر شرکت ها از هر مقدار فلز استقبال می کنند، اما کل پرداختی که دریافت می کنید با توجه به وزن ضایعات تعیین می شود. در نتیجه ، یک استراتژی خوب جمع آوری و ذخیره مقدار قابل توجهی قراضه قبل از معامله است تا بتواند مقدار کل دریافتی را افزایش دهد.

مبلغ قابل پرداخت نیز بسته به محل تحویل یا خرید فلز شما متفاوت خواهد بود. در نتیجه ، بهتر است قبل از خرید یا فروش در مورد ضایعات یا فروشندگان اطراف خود اطلاعات کسب کنید. زودتر با فروشندگان احتمالی قراضه تماس بگیرید و از آنها بپرسید چه چیزی می توانید به آنها بفروشید و وزن ضایعات برای آنها قابل قبول است. به این ترتیب بهترین تلاش خود را خواهید داشت و به بازیافت فلزات کمک خواهید کرد.

 

مقررات ضایعات فلز

مقررات ضایعات فلز ضایعات صنعت آهن بسیار قانونی شده است و طبق قانون فروشندگان ضایعات و صاحبان ضایعات باید طیف وسیعی از مجوز داشته باشند. دو نوع مجوز اصلی وجود دارد: اجازه مکان و مجوز جمع آوری. این قانون از همه فروشندگان قراضه می خواهد مجوز ثبت شده در محل خود را داشته باشند. این قوانین همچنین مشخص می کند که چه چیزی می تواند فلز تلقی شود. بیشتر محصولات حاوی فلز در این گروه قرار دارند و می توان از آنها برای بازیافت فلزات استفاده کرد. به عنوان مثال ، طلا ، نقره و هر آلیاژی که وزن آن ۲٪ طلا یا نقره باشد ، ضایعات فلزی محسوب نمی شود.

یکی دیگر از الزامات فروشندگان قراضه شناسایی کلیه فروشندگان و فعالان این تجارت است که معمولاً پس از گذراندن مراحل صدور مجوز انجام می شود. علاوه بر این ، اپراتورها یا سایت های جمع آوری و نگهداری قراضه ضایعات باید سوابق فلز دریافت و دفع شده در حیاط و همچنین اسنادی را که نام ، آدرس و پرداخت شخص را تأیید می کند ، نگهداری کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها