ضایعات باطری

امروز ، هر جا که صحبت از استفاده از باتری باشد ، نام ضایعات باتری شنیده می شود. به خصوص افرادی که از وسایل نقلیه استفاده می کنند. بیشتر پسماند باتری توسط کاربران اتومبیل تولید می شوند و همین امر باعث شده است که این باتری های بازیافتی در سراسر دنیا به پسماند خاصی تبدیل شوند. بنگاه ضایعاتی افشین با خریدار ضایعات در تهران در خدمت شماست.

بدون شک تمام وسایل نقلیه توسط باتری کار می کنند.

برخی از وسایل نقلیه مجهز به باتری عبارتند از:

  • موتور سیکلت
  • ماشین های سواری
  • تراکتور ها
  • و…

باتری در تمام این دستگاه ها عمر مفیدی دارد که در نهایت تمام می شود و باید آن را تعویض کنیم.

حال باید بررسی کنیم که ضایعات باتری چه اتفاقی می افتد.

به همین دلیل سعی کرده ایم در این مقاله به طور مفصل به این موضوع بپردازیم تا به شما در فروش باتری های یکبار مصرف کمک کنیم.

بنابراین به تمام نکاتی که در این مقاله ذکر شده بسیار توجه کنید.

ضایعات باتری

ضایعات چیست؟

ضایعات چیست و ویژگی های آن به طور کلی به عنوان گروهی از محصولات که دارای نقص هستند و دیگر سالم نیستند و ارزش کمی برای فروش دارند ، تعریف می شوند. برخی از ضایعات ها که دارای ارزش مالی قابل توجه و منفی برای افراد هستند شامل ضایعات اتومبیل ها، برخی از لوازم خانگی ، مصالح ساختمانی و بسیاری از مواد دور انداخته شده است.
همه موارد فوق دارای قطعات قابل بازیافت هستند.
یکی از زباله هایی که می توان از قطعات آن استفاده و بازیافت کرد ، ضایعات باتری است.
به طور کلی ، کسانی که در صنعت ضایعات کار می کنند ضایعات را به دو دسته کلی تقسیم می کنند.
این دو دسته عبارتند از:

• ضایعات فلزی
• ضایعات غیر فلزی

خریدار ضایعات باطری

همانطور که گفته شد ، باتری ها پیشرانه لازم را برای همه وسایل نقلیه فراهم می کنند و هر نوع باتری عمر مفیدی دارند. باتری ها مانند هر وسیله دیگری که در پایان عمر مفید خود به ضایعات تبدیل می شوند ، به هدر می روند. ضایعات باتری ها یکی از گران ترین مواد زائد در جهان هستند زیرا معمولاً برای ساخت باتری های جدید یا سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

شاید از خود بپرسید که باتری ضایعات چه اتفاقی می افتد؟ در پاسخ به این سوال ، باید بگوییم که هدر رفتن باتری ضایعات مراحل زیر را طی می کند:

  • در مرحله اول ضایعات را به کارخانه های مخصوصی انتقال می دهند.
  • پس از آن ضایعات را به صورت کامل له و خرد می کنند.
  •  مواد داخل باطری ضایعات را برای ساخت باطری جدید استفاده می کنند.

از آنجا که از ضایعات باتری بازیافتی برای ساخت باتری های جدید استفاده می شود ، ضایعات گران و قابل فروش است. در نتیجه ، تمام شرکت هایی که خدمات پس از فروش اتومبیل را ارائه می دهند یا باتری ماشین را تعویض می کنند. آنها را جمع می کنند و برای بازیافت به ضایعات تحویل می دهند تا بفروشند و درآمد بیشتری کسب کنند.

نکته مهم در مورد ضایعات باتری های دست دوم این است که بسیار خطرناک هستند و حاوی مواد سمی و قابل اشتعال هستند و برای دفع آنها باید شرایط خاصی رعایت شود.

بازیافت باطری فرسوده

نکته مهم در مورد ضایعات باطری:

همچنین ، برای استفاده مجدد از ضایعات باتری ، باید توجه داشت که آنها از فلزات بسیار سنگین و خطرناکی مانند جیوه ، سرب ، روی ، نیکل و کادمیوم ساخته شده اند. هیچ یک از آنها قابل تجزیه در طبیعت نیستند و به دلیل اینکه به خودی خود به چرخه طبیعت بر نمی گردند ، می توانند صدمات جدی وارد کنند و طبیعت را با خطر مواجه سازد.

ضایعات باطری  کجا جمع آوری می شود؟

انواع باطری های ضایعاتی و فرسوده عبارتند از :

  • ضایعات باطری خودروها
  • ضایعات باطری یو پی اس
  • ضایعات باطری موتور سیکلت
  • ضایعات باطری لیفتراک

جمع آوری این ضایعات علاوه بر اینکه یک فعالیت اقتصادی سودآور است. به عنوان یک فعالیت مفید زیست محیطی می تواند از ما و طبیعت مردم ما محافظت کند. بنابراین پیشنهاد و درخواست ما از همه مصرف کنندگان این است که به محض مفید بودن عمر باتری های آنها تمام شود ، آن را به یک محل جمع آوری زباله های خطرناک تبدیل کرده و بفروشید.

دلیل این تأکید این است که هم کاربران سود خواهند برد و هم از آسیب رساندن به محیط زیست جلوگیری می کند و از طرف دیگر می توانند به چرخه اقتصادی و صنعت باتری کشور کمک کنند. دستاوردهای جدید در جهان به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا از ویژگی های جدید تولید شده استفاده کنند و با کمک مبدل کالدو می توانیم از هر ماده ای حاوی سرب استفاده کنیم و باتری تولید کنیم که در نهایت با تمام محتوای بازیافتی از جمله شبکه ها ، مواد فعال ، پوسته قابل استفاده است. و بدن و جدا کننده ها.

چطور می‌ توان ضایعات باتری را فروخت؟

برای آن دسته از شما که از ابتدای این مقاله در مورد فروش ضایعات اطلاعاتی کسب کرده اید و همه مصرف کنندگان ، از جمله سازمان های دولتی و بیمارستان ها و همه مکان هایی که ضایعات باتری تولید می کنند ، این سوال مطرح می شود که چگونه ضایعات را بفروشید؟ پاسخ بسیار واضح است ، شما می توانید با شرکتی که باتری های ضایعات را خریداری می کند تماس بگیرید. این شرکت ها در کمترین زمان با مقدار مناسب از شما ضایعات باتری را خریداری می کنند.

البته برای فروش ضایعات باتری های باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

با اطلاعات کافی می توانید آنها را با قیمت بهتری بفروشید.

در نتیجه می توانید قراردادهای سودآوری منعقد کنید.

یک مثال مهم در این مورد این است که برای فروش ضایعات باتری باید به وزن آن توجه کنید ، زیرا ضایعات باتری براساس وزن آن خریداری می شود که به کیلوگرم اندازه گیری می شود. هر چه ضایعاتی که می خواهید بفروشید سنگین تر است ، این شرکت ها هزینه بیشتری به شما پرداخت می کنند.

انواع ضایعات باطری

انواع ضایعات باطری

عامل مهمی که باعث می شود باتری های ضایعات از ارزش بیشتری برخوردار شوند ، وزنی است که فلزات به کار رفته در آنها باعث افزایش وزن باتری ضایعاتی می شوند.

پسماند باتری معمولاً شامل فلزات زیر است:

  • سرب
  • قلع
  • اسید
  • آنتیموان

در بین این فلزات سنگین ترین وزن به سرب تعلق دارد که با قیمت بیشتری خریداری می شود.

دلایل مؤثر بر قیمت ضایعات:

از آنجا که قیمت ضایعات یکسان نیست و دائماً در حال تغییر است. بیشتر مشتریان و فروشندگان به دنبال دلیل بودند. بد نیست بدانید که دلایل مختلفی باعث تغییر قیمت ضایعات باتری می شود ، برخی از این موارد عبارتند از:

  • قیمت ارز
  • شرایط بازار
  • قیمت سرب در بازارهای جهانی

سرانجام ، برای باتری های اسید سرب ، هرچه سرب در بازار جهانی بالاتر باشد ، قیمت ضایعات باتری نیز بالاتر است.

نوسانات ارز نیز دومین عامل مهم در این بازار است.

ناحیه دیدگاه ها غیرفعال است