ضایعات پلاستیک چیست

ضایعات پلاستیک چیست؟

کیسه های پلاستیکی و نایلونی ، کیسه های پلی پروپیلن و کیسه های جامبو ، ظروف یکبار مصرف ، پلیمرهای مورد استفاده در صنعت تزریق پلاستیک ، لوله های پلی اتیلن پلی اتیلن از جمله ضایعات پلاستیک هستند که به طور گسترده در بازار موجود هستند. بنگاه ضایعاتی افشین در زمینه خریدار ضایعات در تهران شما تهرانی ها میباشد.

بیشتر پلاستیک های ضایعات قابل بازیافت هستند ، اما به طور کلی ضایعات پلاستیک های فقط شامل کیسه های پلاستیکی و نایلونی ، سبد میوه و بطری های PET نیست.

خریدار ضایعات پلاستیک

مرکز خرید ضایعات پلاستیکی توسط شرکت معاملاتی ضایعات پلاستیک بای ضایعات با تسویه نقدی در مکان معامله و خرید جزئی و کلی ضایعات پلاستیک , خریدار ضایعات پلاستیک به نرخ روز می باشد . شرکت ما ضایعات پلاستیک شما رو به بالاترین قیمت نرخ روز خریدار می باشد . تسویه نقدی در محل با بالاترین نرخ پیشنهاد برای شما دوستان و همکاران گرامی ،جهت معامله و فروش ضایعات پلاستیک با شماره ۰۹۱۲۵۸۷۶۴۵۶ تماس بگیرید .

مرکز خرید ضایعات پلاستیک

شرکت ما به عنوان خریدار ضایعات پلاستیک در تهران و در ایران تاکنون قراردادهای بسیار زیادی را با بسیاری از شرکت‌ها کارخانه‌ها و تولید ها در زمینه خرید ضایعات از جمله خرید ضایعات پلاستیک منعقد کرده است و توانسته است ضایعات آن ها را با قیمت بسیار مناسب و قیمت روز خریداری کند و تمامی شرکت ها و کارخانه هایی که فروش ضایعات را با ما انجام دادند رضایت بسیار زیادی از ما داشته و همچنین از مشتریان ثابت ما می باشد که ما همیشه ضایعات پلاستیک و کلیه ضایعات آن ها را با قیمت به روز و بسیار مناسب از آنها خریداری می‌کنیم.

انواع ضایعات پلاستیک

انواع ضایعات پلاستیک پر کاربرد در ایران

به طور معمول ، پلاستیک های مورد استفاده در ساخت بطری های پلاستیکی ، نایلون ها و و به هفت دسته اصلی تقسیم می شوند. با شناسایی آنها ، ضایعات می تواند پلاستیک های قابل بازیافت ، کم خطر ، خطرناک و پلاستیکی را شناسایی کرده و آنها را جمع آوری و بفروشد.

انواع ضایعات پلاستیکی | پلاستیک های گروه اول یا همان پت ( پلی اتیلین ترفتالات )

این ضایعات یکی از ایمن ترین مواد زائد پلاستیکی است که برای ساخت انواع بطری های روغن ، نوشابه و آب معدنی استفاده می شود.

PET مخفف پلی اتیلن ترفتالات است که قبلاً به عنوان ماده الیاف پلی استر در صنایع غذایی و نساجی مورد استفاده قرار می گرفت. به دلیل شفافیت بالا ، مقاومت در برابر ضربه و همچنین گاز و رطوبت بالا در نوشیدنی ها ، از سال ۱۹۸۰ برای ساخت انواع بطری ها استفاده می شود.

با رشد بازار حیوانات خانگی ضایعات ، بازار خرید آن بالا است و شما می توانید آنها را به کارخانه ها بفروشید تا گرانول PET را با خرد کردن و تبدیل آنها به حیوانات خانگی خانگی تولید کنید.

ضایعات پلاستیکی گروه دوم یا همان پلی اتیلنی سنگین HDPE

این نوع ضایعات پلاستیکی ایمن است که رنگ آن مات است و در ساخت انواع ظروف مایع ظرفشویی استفاده می شود. این پلاستیک ها برای فرآیند بازیافت کاملا مناسب هستند و از پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته شده اند.

ضایعات پلاستیکی گروه سوم پلی وینل کلرید یا پلیمر پلاستیک سازی

آنها از جمله موادی هستند که به راحتی قابل بازیافت نیستند. و از این پلاستیک ها برای ساخت انواع لوله های پلیکا و ساخت بطری های روغن مایع استفاده می شود. به دلیل انتشار مواد شیمیایی در pvc هنگام گرم شدن ، این پلاستیک ها نباید در معرض گرما قرار بگیرند.

حتما ظروف پلاستیکی pvc را در مایکروویو قرار ندهید.

ضایعات پلاستیکی گروه چهارم یا همان پلی اتیلنی سبک LDPE

این ظروف همان کیسه های نایلونی هستند که کاملاً ایمن هستند اما کاملاً قابل بازیافت نیستند ، بنابراین بهتر است این ضایعات به فروش نرسد. این نوع پلاستیک ها از پلی اتیلن با چگالی کم ساخته شده اند.

پلاستیک های گروه پنجم یا همان پلی پروپیلن PP

ظروف ماست ، ظروفی با دهانه های باز و حتی نی نوشابه از جمله این پلاستیک ها هستند که از پلی پروپیلن ساخته شده اند.
کاملاً ایمن بوده و در دسته پلاستیک های ضایعات قرار دارند که به راحتی قابل بازیافت هستند.

پلاستیک های گروه ششم یا همان پلی استایرن  PS

ظروف یکبار مصرف یکی از این پلاستیک ها است که با نام پلی استایرن شناخته می شود.
این پلاستیک ها با گرم شدن مواد سمی آزاد می کنند.
این پلاستیک ها از پلاستیک های بازیافتی ضایعات هستند.

انواع ضایعات پلاستیک | پلاستیک های گروه هفتم پلی کربنات PC

موادی که از قاب کامپیوتر گرفته شده و برای ساخت ظروف غذا استفاده می شود از این دسته پلاستیک ها است.
استفاده از این مواد پلاستیکی برای ساخت ظروف غذا توصیه نمی شود.

با خرید پلاستیک ضایعات به محیط زیست کمک کنید.

اگرچه در چندین کشور اروپایی ، برای کاهش هزینه بازیافت ضایعات پلاستیک کاه نوشیدنی ها را در رستوران ها و فست فودها حذف کرده اند و حتی در بعضی از کشورها به جای فروش بطری آب معدنی ، کولرهای آبی در شهر نصب کرده اند برای تولید پلاستیک ضایعات کمتر. اما در کشورهای جهان سوم همچنان شاهد افزایش ضایعات پلاستیکی هستیم. به همین دلیل بهتر است بجای دور ریختن آنها از زباله های دیگر جدا شده و با بالاترین قیمت به خریداران پلاستیک ضایعات بفروشید تا آلودگی محیط زیست کاهش یابد.

محصولات تولیدی از بازیافت ضایعات پلاستیکی

محصولات ساخته شده از بازیافت ضایعات پلاستیکی

  • تولید روکش سیم
  • ساخت فوم عایق ساختمانی
  • قابلیت ساخت بسته بندی مواد غذایی با گرانواع ضایعات پت
  • قابلیت ساخت انواع چمن های فوتبال، گلف و …
  • ساخت لوازم موسیقی
  • ساخت صندلی های اداری پلاستیکی
  • تولید الیافت از بطری و بکار گرفتن آن در صنعت فرش
  • انجام محصولات هنری با جمع آوری ضایعات پلاستیکی

بیشترین تولید ضایعات پلاستیکی، مربوط به کدام کشورها است؟

تولید انبوه ضایعات پلاستیک توسط کشورها یکی از بزرگترین مشکلات زمان ما است. اما گزارش جدید دو عامل اصلی آلودگی پلاستیک اقیانوس ها را مشخص می کند. در گزارشی که در مجله Science Advances منتشر شد ، محققان دریافتند که ساکنان ایالات متحده و انگلستان بیشترین سرانه ضایعات پلاستیک را در مقایسه با سایر کشورها تولید می کنند. متوسط ​​تولید ضایعات پلاستیک توسط آمریکایی ها ۱۰۵ کیلوگرم در سال است. انگلیسی ها در فاصله کمی ایالات متحده را تعقیب می کنند و سالانه حدود ۹۹ کیلوگرم ضایعات تولید می کنند.

این گزارش نشان می دهد تولید پلاستیک ضایعات در کشورهای ثروتمندتر از کشورهای کمتر توسعه یافته بیشتر است. کره جنوبی و آلمان در بین ۱۰ کشور رتبه بندی شده توسط سرانه تولید زباله های پلاستیکی در رده های سوم و چهارم قرار دارند.

بزرگترین تولید کننده پلاستیک

از طرف دیگر ، چین بزرگترین تولید کننده پلاستیک در جهان است ، در حالی که چینی های متوسط ​​مصرف زیادی ندارند: فقط ۱۵ کیلوگرم برای هر نفر.این گزارش منشأ ۳۰۰ میلیون تن پلاستیک ضایعات را که سالانه تولید می شود. روشن می کند که حداقل ۸٫۸ میلیون تن آن به اقیانوس ریخته می شود. وقتی پلاستیک وارد محیط می شود از جهات مختلفی به انسان ، گیاهان و حیوانات آسیب می رساند که بعضی از آنها را اصلاً متوجه نیستیم.

این ارقام به دلیل افزایش تولید پلاستیک های خام در حال افزایش است و می توان گفت که تقریبا هر ۱۱ سال دو برابر می شود. از آنجا که شرکتهای بزرگ نفتی با کاهش تقاضای جهانی نفت خام روبرو هستند ، آنها کارایی خود را به تولید پلاستیک منتقل می کنند و تولید جهانی را تسریع می کنند.

متأسفانه ، بازیافت پلاستیک جواب نمی دهد ، متخصصان می گویند. از کل پلاستیکی که ما استفاده می کنیم ، فقط حدود ۹ درصد از آن بازیافت می شود. حجم پلاستیک تولید شده در جهان آنقدر زیاد است که ظرفیت بازیافت آن را برآورده نمی کند. در نتیجه ، به عنوان مثال ، در انگلیس ، حدود نیمی از ضایعات قابل بازیافت دور ریخته یا سوزانده می شود.

ناحیه دیدگاه ها غیرفعال است