عوامل موثر در تعیین قیمت مس

عوامل موثر در تعیین قیمت مس

عوامل موثر در تعیین قیمت مس , قیمت مس هفته گذشته با وجود افت ۱۵ هزار دلاری هر تن مس در بورس اوراق بهادار لندن ، نزدیک به ۲٫۵ درصد کاهش یافت و به ۶ هزار و ۸۰۰ دلار در هر تن رسید. دلار و افزایش فروش در نتیجه. پیش بینی می شود قیمت مس در سه ماهه پایانی سال جاری به طور متوسط ​​۶۵۰۰ دلار در هر تن کاهش یابد ، اما این روند از ابتدای سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد یافت.

مس هر تن کمتر از ۷۰۰۰ دلار در هر دلار معامله شد که ۰٫۲۵ درصد رشد داشت. این در حالی بود که در این روز حدود ۴۱۷۵ تن مس موجود در بورس فلزات لندن کاهش یافت. افت قیمت مس در روز دوشنبه ۰٫۷ درصد بود. همانطور که گفته شد ، ارزش دلار در ابتدای هفته گذشته شاهد رشد بود و به حدود ۹۳٫۸۱ واحد رسید. روز دوشنبه ، نزدیک به ۱۴۰۰۰ تن حواله مس در انبارهای فلزات لندن لغو شد.

قیمت ضایعات مس در روز سه شنبه به دلیل احساس مثبت بازار به دلیل تنگ شدن ضایعات و واردات ضایعات فلزات غیرآهنی به چین و کاهش موجودی مس در بورس فلزات لندن ، افزایش یافت که حدود ۱٫۶ درصد رشد داشت. مس بالاتر از ۷۰۰۰ دلار جمع شد. سهام مس در بورس فلزات لندن در روز ۱۹۰۰ تن کاهش یافت ، اما هنوز بیش از ۲۸۰،۰۰۰ تن موجود بود. شاخص دلار نیز در روز سه شنبه با افت ۰٫۱۶ درصدی به ۹۳٫۶۶ واحد سقوط کرد که عاملی در تقویت قیمت مس در معاملات امروز است.

۲ عامل موثر در تعیین قیمت مس

روز چهارشنبه ، بازار مس علی رغم افت سهام در بورس فلزات لندن ، حدود ۱٫۴ درصد افت کرد و به زیر ۷۰۰۰ دلار در هر تن سقوط کرد. دلیل این امر افزایش فروش گزارش شده توسط سرمایه گذاران است که احتمالاً به دلیل سود بالای قیمت مس بوده است. گفتنی است ، تغییر در ارزش دلار و نرخ ارز از جمله عواملی است که وضعیت خرید و فروش در بازار را ایجاد می کند ، که وضعیت فروش مس را در این روز تعیین می کند. موجودی مس بورس فلزات لندن در روز چهارشنبه حدود ۲۱۵۰ تن کاهش یافت و سرانجام موجودی موجودی این فلز قرمز به زیر ۲۸۰،۰۰۰ تن رسید.

تعداد حواله های لغو شده در روز چهارشنبه ۱۳،۹۷۵ بود که از بوسان و گوانگ یانگ گزارش شده است. این میزان حواله های لغو شده در این روز صورت گرفت ، در حالی که روز سه شنبه ، حجم حواله های لغو شده به ۱۳ هزار و ۳۲۵ تن رسید و روز دوشنبه معادل ۱۴ هزار و ۱۵۰ تن اعلام شد. شاخص دلار در روز با ۰٫۰۹ درصد کاهش به ۹۳٫۵۸ رسید. هر بشکه نفت خام برنت با ۰٫۷۹ درصد افزایش به ۵۸٫۰۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

روز پنجشنبه ، بازار مس نیز با وجود کاهش بیشتر موجودی کالاهای بورس فلزات لندن ، در حدود ۰٫۱ درصد افت قیمت را تجربه کرد. دلیل اصلی تضعیف قیمت مس را می توان افزایش یک درصدی ارزش شاخص دلار و همچنین اصلاح روند قیمت این فلز صنعتی دانست. موجودی مس در بورس فلزات لندن در این روز ۳۸۲۵ تن کاهش یافت و حجم این ذخایر به ۲۷۵۰۰۰ تن کاهش یافت. میزان حواله های لغو شده در روز پنجشنبه ۸،۶۷۵ تن بود که بیشتر آن مربوط به انبار بوسان بود.

انتظار می رود اخبار چین مبنی بر تشدید واردات این کشور از ضایعات و فلزات غیر آهنی ضایعات ، از جمله مس ، از قیمت فلز حمایت کند. پیش بینی می شود که تشدید قوانین سختگیرانه واردات ضایعات و مس ضایعات به چین ، این کشور آسیایی را مجبور خواهد کرد سالانه ۳۰۰۰۰۰ تا یک میلیون تن قراضه را از جای دیگر تأمین کند. علی رغم افت اخیر قیمت مس ، تحلیلگران بر این باورند که ارزش مس به دلیل افزایش چشمگیر تقاضا و کسری عرضه به دلیل کاهش تولید جهانی مس غیرآلی و تصفیه شده ، همچنان ادامه خواهد داشت.

عوامل موثر در تعیین قیمت مس

روز جمعه ، در آستانه هفته تبادل فلزات لندن (هفته LME) ، قیمت مس و بیشتر فلزات اساسی دوباره سقوط کرد. افزایش ۰٫۳۳ درصدی ارزش دلار و ادامه عرضه مس در بازار توسط سرمایه گذاران باعث شد قیمت مس با وجود کاهش ذخایر مس در بورس فلزات لندن ، بیش از ۱٫۹ درصد کاهش یابد. کاهش موجودی مس موجود در بورس فلزات لندن در این روز ۲۹۵۰ تن گزارش شده است که بازهم به دلیل رشد فروش نتوانست مانع از سقوط قیمت ها شود.

موجودی مس در بورس فلزات لندن روز جمعه با کاهش ۲ هزار و ۹۵۰ تن به رقمی نزدیک به ۲۷۰ هزار تن رسید. حجم حواله های لغو شده در این روز ۸۱۲۵ تن بود که بیشتر آن به انبار واقع در گوانگ یانگ اختصاص یافت. یک تحلیلگر در نشریه Metal Bulletin پیش بینی کرده است که روند فعلی بازار مس در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت و فلز مس با قیمت های پایین تری نسبت به سطح فعلی معامله می شود تا پایان سال جاری. در همین حال ، یک تحلیلگر در Intel FC. استون معتقد است که وضعیت فعلی بازار مس ناپایدار است و مشکلات موجود در بخش تامین مواد معدنی همراه با رشد تقاضای مس چین در سه ماهه چهارم سال جاری منجر به افزایش بیشتر قیمت مس در کوتاه مدت خواهد شد.

نمودار ۱ نوسانات قیمت نقدی و موجودی مس موجود در بورس فلزات لندن در یک ماه گذشته را نشان می دهد. طبق نمودار ، ارزش مس در بورس فلزات لندن طی هفته گذشته نزدیک به ۲٫۵ درصد کاهش یافت. در این مدت ، ذخیره این بورس شاهد کاهش ۱۵۰۰۰ تنی این فلز صنعتی بود. وقوع وضعیت فروش و رشد آن در روزهای آخر هفته باعث شد که قیمت مس به سطح ۶۸۰۰ دلار در هر تن کاهش یابد. علاوه بر این ، اصلاح بازار فلزات قرمز یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت ها در هفته های اخیر است.

همانطور که گفته شد ، تحلیلگران بازار مس به قدرت عوامل اساسی ، یعنی رشد تقاضا برای مس در چین و کشورهای آسیایی ، همراه با کمبود عرضه مس و مواد معدنی و تصفیه شده در سال های آینده اعتقاد دارند و پیش بینی می کنند که قیمت ها از ابتدای سال ۲۰۱۸ به طور پیوسته رشد می کنند. بر اساس گزارش اخیر گروه بین المللی مطالعات مس ، تولید جهانی مس معدنی امسال با توجه به افزایش قیمت ها کاهش می یابد. پروژه های جدید استخراج و توسعه که طی دو سال آینده به بهره برداری می رسند ، قادر به پاسخگویی به تقاضای مس تصفیه شده نخواهند بود و بازارهای بزرگ مصرفی مانند چین احتمالاً از ضایعات بیشتری استفاده خواهند کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها