معرفی غذاهای شام رژیمی که می‌توانید بدون نگرانی مصرف کنید


معرفی غذاهای شام رژیمی که می‌توانید بدون نگرانی مصرف کنید

 

غذاهای مختلف مسیرهای متابولیکی متفاوتی را در بدن شما طی می‌کنند و می‌توانند تاثیرات بسیار متفاوتی بر گرسنگی، هورمون‌ها و تعداد کالری سوزانده شده داشته باشند. در این مقاله سایت گلزاد به معرفی تعدادی از بهترین غذاهای شام رژیمی برای کاهش وزن می‌پردازیم.

تخم مرغ

اگرچه مصرف زیاد تخم مرغ سطح LDL یا کلسترول بد را در برخی افراد افزایش می‌دهد، اما در صورت نیاز به کاهش وزن یکی از بهترین غذاها است.

یک مطالعه بر روی 30 زن دارای اضافه وزن نشان داد که خوردن تخم مرغ برای شام احساس سیری را افزایش می‌دهد و شرکت کنندگان را وادار می‌کند تا 36 ساعت آینده کمتر غذا بخورند.

تخم مرغ همچنین دارای مواد مغذی فوق العاده‌ای است و می‌تواند به شما در دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز در رژیم غذایی محدود کالری کمک کند. جالب اینجاست که تقریبا همه عناصر مغذی در زرده‌ها یافت می‌شود.

سبزیجات

سبزیجات برگ دار عبارت هستند از کلم پیچ، اسفناج، کلم قمری، کلم سوییسی و سبزیجات مشابه دیگر. این سبزیجات دارای خواص متعددی هستند که آن‌ها را برای غذاهای شام رژیمی کاهش وزن مناسب می‌کند.

سبزیجات برگ دار همچنین منبع فوق العاده مغذی و دارای مقدار زیادی ویتامین، آنتی اکسیدان و مواد معدنی از جمله کلسیم هستند که ثابت شده این مواد به سوزاندن چربی کمک می‌کنند.

ماهی سالمون

ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا و سالمون وعده فوق العاده سالم و جز غذاهای شام رژیمی است و شما را برای ساعت‌های زیادی با کالری نسبتا کم سیر نگه می‌دارد.

ماهی سالمون سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، چربی‌های سالم و مواد مغذی مهم مختلف است. ماهی‌ها (به‌طور کلی غذاهای دریایی) علاوه بر مناسب بودن برای وعده‌های غذایی بدون کالری مقدار قابل توجهی ید بدن شما را تامین کنند.

این ماده مغذی برای عملکرد صحیح تیروئید ضروری و برای عملکرد مطلوب متابولیسم مهم است. مطالعات نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از مردم نیاز بدن خود به ید خود را برطرف نمی‌کنند.

بنابراین شما با مصرف غذاهای دریایی علاوه بر تهیه وعده‌های غذایی بدون کالری، می‌توانید نگران کمبود ید در بدن خود نباشید.

همچنین ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش التهاب کمک می‌کند و نقش مهمی در چاقی و بیماری‌های متابولیک دارد.

سبزیجات تیره چلیپایی

سبزیجات چلیپایی شامل انواع کلم بروکلی، گل کلم، کلم و جوانه بروکسل می‌شوند. مانند سایر سبزیجات خانواده چلیپایی نیز سرشار از فیبر بوده و به‌طور باور نکردنی سیر کننده هستند. علاوه بر این این نوع سبزیجات به‌طور کلی حاوی مقادیر مناسب پروتئین و سایر ویتامین‌ها هم هستند.

قاعدتا پروتئین آن‌ها به‌اندازه غذاهای حیوانی یا حبوبات زیاد نیست اما در مقایسه با بیشتر سبزیجات پروتئین بالایی دارند. ترکیبی از پروتئین، فیبر و کالری کم این سبزیجات باعث می‌شوند سبزیجات چلیپایی غذاهای کاملی و جز غذاهای شام رژیمی باشند.

سیب زمینی آب پز

سیب زمینی‌ها دارای خواص متعددی هستند که آن‌ها را به یک وعده‌های غذایی بدون کالری و بسیار مقوی تبدیل می‌کند که برای کاهش وزن و همچنین سلامت بدن مطلوب هستند.

این سبزیجات گرد سرشار از پتاسیم هستند، ماده مغذی که اکثر مردم به‌اندازه کافی از آن استفاده نمی‌کنند و نقش مهمی در کنترل فشار خون دارد. سیب زمینی شیرین، شلغم و سایر سبزیجات ریشه‌ای نیز جز غذاهای شام رژیمی عالی هستند.

ماهی تن

ماهی تن یکی دیگر از غذاهای کم کالری و پر پروتئین است و در عین حال چربی کمی دارد. ماهی تن در بین بدنسازان و مدل‌های تناسب اندام بسیار محبوب بوده، زیرا یک راه عالی برای افزایش مصرف پروتئین و در عین حال پایین نگه داشتن کل کالری و چربی است.

اگر می‌خواهید بر مصرف پروتئین تکیه کنید و غذاهای شام رژیمی داشته باشید، حتما ماهی تن کنسرو شده در آب را انتخاب کنید نه روغن.

 

برای خواندن دانستی های بیشتر در مورد سلامت و تندرستی میتوانید از مجله اینترنتی گلزاد دیدن کنید.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.