ضایعات ستارخان

بازیافت ضایعات ساختمانی

بازیافت ضایعات ساختمانی , ضایعات ساختمان شامل انواع ضایعات ها از جمله مواد ساختمان مانند سنگ، گچ، سیمان، ضایعات فلزی مانند آجر، میلگرد، تیرآهن و غیره. آنها در ساختمان و فعالیت های ساختمانی از جمله تعمیر، بازسازی، تخریب و ساخت و ساز تولید می شوند.
اکثر این ضایعات ها به دلیل حجم زیادشان به عنوان یک معضل بزرگ در مناطق شهری محسوب می شوند. امروزه بازیافت زباله ساختمان این مشکل را در بسیاری از کشورها به یک فرصت تبدیل کرده است.

بنگاه ضایعاتی ما بهترین خریدار ضایعات در تهران میباشد.

بازیافت ضایعات ساختمانی

بازیافت ضایعات ساختمانی

نرخ تولید زباله ساختمان

صنایع تولیدی ساختمان در سراسر جهان به طور متوسط ​​۴۰ درصد از کل مواد خام و ۱۲ درصد از مصرف آب را تشکیل می دهند. سهم این صنعت در مصرف انرژی نیز بالاست. همچنین چوب به عنوان یکی دیگر از مواد پرکاربرد در این صنعت شناخته می شود. بنابراین بازیافت زباله های ساختمان می تواند نقش مهمی در جلوگیری از دفع بسیاری از مواد و مواد ساختمان و کمک به محیط زیست داشته باشد.
به دست آوردن آمار دقیق از میزان زباله ساختمان تولید شده در جهان دشوار است. با این حال، آنچه از این گزارش مشخص است این است که این زباله ها ۱۳ تا ۲۹ درصد از کل زباله ها را تشکیل می دهند.همچنین در برخی گزارش‌ها، میزان ۲۳ تا ۳۳ درصد کل زباله‌های خشک شهری است.
از منظر دیگر و از نظر وزنی، پسماندهای ساختمان حدود ۳۰-۱۵ درصد کل پسماندهای شهری، کشاورزی، معدنی و صنعتی را تشکیل می دهند.
نوع زباله

بازیافت ضایعات ساختمانی و اهمیت آن

بازیافت ضایعات ساختمانی و اهمیت آن همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، زباله های ساختمان شامل طیف گسترده ای از زباله ها از جمله زباله های آهنی و غیر آهنی، گچ، آجر، کاشی، قیر، بتن و شیشه، عایق، سیم و کابل برق، چوب، پلاستیک و بلوک سیمانی شامل ضایعات. ، لوله های برق، پلاستیک و … می باشد.

بیشترین ضایعات ساختمان با کدام ماده ساختمان مرتبط است؟

مقادیر زیادی سنگ، آجر، بتن، آسفالت، خاک و بلوک در سطل زباله ساختمان یافت می شود. به طور کلی ۴۰ تا ۵۰ درصد از کل زباله های ساختمان متعلق به این گروه از زباله ها است. ضایعات چوب معمولاً ۲۰ تا ۳۰ درصد است و ضایعات دیگر مانند فلز، شیشه، آزبست، گچ و پلاستیک. ۲۰-۳۰ درصد بعدی را تشکیل می دهد.

جهت دیدن قیمت ضایعات کلیک کنید.

بازیافت ضایعات ساختمانی و اهمیت آن

بازیافت ضایعات ساختمانی و اهمیت آن

چرا باید ضایعات های ساختمان را بازیافت کنم؟

ضایعات های ساختمان نه تنها به فضای زیادی برای دفن نیاز دارند، بلکه برای جابجایی و جابجایی آنها از محل اصلی خود به هزینه زیادی نیز نیاز دارند.از یک طرف، فشرده سازی و متراکم کردن آنها کار دشواری است و هزینه مواد ساختمان در حال روند و افزایش است. بنابراین بازیافت زباله های ساختمان می تواند این مشکلات را حل کند و دوباره از زباله های فوق استفاده کند.
اهمیت و کاربرد زباله های ساختمان

بازیافت ضایعات های ساختمان منجر به صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی، مصرف آب و مصرف مواد ساختمان می شود. کشورهای توسعه یافته با درک این اهمیت، توجه ویژه ای به بازیافت این زباله ها دارند.
در مورد استفاده از ضایعات ساختمان باید اشاره کنیم که قابل استفاده برای بتن می باشد. همچنین در طراحی پارک ها، راه سازی و زیرساخت ها استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای محوطه سازی استفاده کرد.

بازیافت ضایعات ساختمان در هر کشور

کشورهای مختلف چندین قانون برای بازیافت زباله های ساختمان وضع کرده اند. علاوه بر این اقدامات زیادی برای این منظور انجام شده است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، آژانس حفاظت از محیط زیست، بستر لازم برای ارتباط بین سازمان های مختلف در این زمینه را بر عهده دارد و روند جمع آوری و بازیافت این زباله ها را آسان می کند.در اروپا، انجمن های تخریب مسئول چنین کارهایی هستند. در آلمان بیش از ۴۰۰ شرکت در زمینه بازیافت زباله های ساختمان فعال هستند و تقریبا ۹۰ درصد از این زباله ها بازیافت می شوند.
بازیافت در انگلستان، جایی که فضای کافی برای نگهداری زباله های ساختمان وجود ندارد، جدی گرفته می شود و همچنین نتیجه می دهد.

دانمارک موفق به ثبت ۹۵ درصد بازیافت ضایعات های ساختمان شده است. در هلند، جایی که بتن و آجر ضایعات ساختمان غالب هستند، کاهش مالیات و یارانه منجر به نرخ بازیافت ۹۰٪ برای این زباله ها شده است.
در برزیل، تصویب قوانین ویژه، هزینه بازیافت را کمتر از هزینه دفع به روش‌های دیگری که بازیافت را ترویج می‌کنند، می‌کند.
برای ایران، آمار دقیقی از میزان بازیافت زباله های ساختمان وجود ندارد. با این حال هنوز راه زیادی تا رسیدن به کشورهای پیشرفته در این زمینه وجود دارد. بنابراین توجه به این موضوع باید با جدیت بیشتری در دستور کار مسئولان قرار گیرد. .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها