ممنوعیت صادرات ضایعات تاجیکستان

ممنوعیت صادرات ضایعات تاجیکستان

ممنوعیت صادرات ضایعات تاجیکستان تاجیکستان صادرات ضایعات از فلزات آهنی و غیر آهنی از خاک خود را ممنوع می کند.

ضایعات تاجیکستان

صادرات ضایعات آهن و غیر آهنی از تاجیکستان

صادرات ضایعات آهن و غیر آهنی از تاجیکستان ممنوع شد این تصمیم با هدف استفاده موثر از فلزات آهنی و غیر آهنی ضایعات و گسترش فرآیند صنعتی آنها در خاک تاجیکستان اتخاذ شد.

ممنوعیت ضایعات در صادرات فلزات آهنی و غیر آهنی از اول مارس ۲۰۲۰ ، یک ماه قبل از تصویب رسمی سند مربوطه توسط دولت تاجیکستان ، اعمال شده است.وزارت صنعت و فن آوری های جدید ، وزارت توسعه اقتصادی و تجارت ، وزارت دارایی ، وزارت ترانسپورت و گمرک تاجیکستان وظیفه نظارت بر اجرای این دستور را داشتند.در تاجیکستان ، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، فرآوری فلزات آهنی ضایعات متوقف شد و این نوع ضایعات به مقدار زیاد به چین صادر شد.شرکت های چینی بعداً وارد بازار قراضه در داخل تاجیکستان شدند و کارخانه های کوچکی را برای ذوب قراضه های سیاه و رنگی ایجاد کردند و محصولات بی کیفیت تولید کردند.

اما در سال ۲۰۱۸ ، با افتتاح کارخانه های مدرن و بزرگ متالورژی در تاجیکستان ، نیاز به چنین شرکت هایی از بین رفت.

سالانه حدود ۶٣٠ میلیون تن ضایعات فولادی در جهان بازیافت می شود که از انتشار نزدیک به ٩۵٠ میلیون تن CO۲ جلوگیری می کند. به دلیل حجم بالای تولید در اتحادیه اروپا و عدم تقاضای کافی به خصوص برای گرید HMS در داخل اروپا برقراری ممنوعیت کامل صادرات دور از انتظار به نظر می رسد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها