ضایعات و راه اندازی مرکز خرید و فروش آن

خریدار ضایعات در منزل و خرید و فروش آن امروزه یکی از کارهای پر درآمد و پر سود می باشد. در این مقاله به چگونگی راه اندازی یک مرکز خرید و فروش ضایعات پرداخته شده است. افرادی که تصمیم به راه اندازی چنین مرکزی می کنند و قصد دارند قراضه های فلزی را خریداری نموده یا به فروش برسانند در گام نخست باید یک فضا یا انبار برای ذخیره این دورریختنی ها تهیه نمایند. این شغل بر خلاف سایر شغل ها نیاز به سرمایه خیلی زیادی نداشته و هرکس می تواند حتی با هزینه اندک کار خود را آغاز نماید. از طرف دیگر نمی توان از اهمیت جمع آوری ضایعات برای محیط زیست نیز غافل شد.

مرکز خرید و فروش ضایعات

جمع آوری ضایعات، مخصوصات نوع فلزی یکی از مشاغل پر درآمد در سراسر جهان می باشد. به دلیل افزایش نرخ فلزات درآمد این شغل نیز بیشتر شده است. از سوی دیگر استفاده مجدد از ضایعات فلزی در ذخیره منابع طبیعی بسیار موثر می باشد. برای مثال استفاده مجدد از آهن و فولاد و بازیافت آن ها می تواند از استخراج بی رویه سنگ آهن جلوگیری نماید.

با توجه به اینکه منابعی طبیعی پایان پذیر و محدود هستند، بهترین راه برای جلوگیری از اتمام آنها بازیافت محصولات و ضایعات فلزی می باشد. همانطور که پیشتر هم ذکر شد بازیافت و استفاده مجدد از این قراضه های فلزی می تواند درآمد مناسبی برای شما به همراه داشته باشد. توجه کنید با جمع آوری ضایعات و تفکیک آن ها به فلزی و غیر فلزی و همچنین فروش این مواد به کارخانه های بازیافتی نیز می توانید کسب درآمد خوبی داشته باشید.

کسانی که با وانت یا نیسان اقدام به خرید دورریختنی های فلزی و آهنی می کنند پس از جمع آوری آن ها، زمانی که حجم این ضایعات به ۱۵ یا ۲۰ تن رسید، می توانند آن ها را به کارخانه های بازیافت تحویل دهند تا روال بازیافت انجام شود. کارخانه ها پس از انجام فرآیندهای لازم مواد بازیافتی را برای تولید محصولات جدید آماده می کنند.

 

مزایای خرید و فروش

جمع آوری و خرید و فروش مواد دورریختنی فلزی دارای مزیت های زیادی می باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است:

  • جمع آوری این مواد به حفظ محیط زیست و همچنین جلوگیری از آلودگی آن کمک شایانی می کند.
  • درآمد مناسبی دارد.
  • نوعی خود اشتغالی محسوب می شود.
  • هزینه راه اندازی زیادی ندارد.

مراحل راه اندازی یک مرکز خرید و فروش ضایعات فلزی

ضایعات فلزی شامل، مس، برنج، آهن فولاد و غیره می شوند. همانطور که قبلا ذکر شد ابتدا می بایست یک مکان برای ذخیره و نگهداری این ضایعات پس از جمع آوری تهیه نمایید. این مکان می تواند یک انبار سرپوشیده یا فضای باز باشد.

 

تکنیک های خرید و فروش ضایعات ها

تکنیک های خرید و فروش ضایعات ها را بیاموزید. برای این کار می توانید از افرادی که تجربه بیشتری در این زمینه دارند کمک بگیرید یا در اینترنت جستجو انجام دهید. از روال قیمت گذاری ها و تشخیص مواد از هم آگهی پیدا کنید. این مورد بسیار مهم می باشد، زیرا در زمان خرید اگر هزینه بسیاری برای یک جنس بی کیفیت پرداخت کنید، دچار ضرر خواهید شد.  ابزار آلات مناسب برای جمع آوری این مواد دورریختنی را تهیه کنید. جابجایی قراضه های آهنی معمولا کار آسانی نیست، به همین دلیل می بایست از ابزار آلات و تجهیزات مناسب استفاده نمایید. همچنین ممکن است نیاز داشته باشید تا از ماشین های بزرگتری برای حمل و نقل یک آهن سنگین کمک بگیرید.

تجهیزات ایمنی لازم را پیش از شروع کار فراهم نموده و به درستی از آنها استفاده کنید. به دلیل سنگینی وزن ضایعات فلزی برخورد آن ها با افراد می تواند صدمات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. در نتیجه پیش از شروع کار از ایمن بودن تمامی موارد آگاهی داشته باشید. مکان های مناسب برای جمع آوری قراضه های آهنی را شناسایی نمایید. اصولا محله های خاصی در هر شهر وجود دارد که بیشترین میزان تولید ضایعات در آن مکان ها می باشد. با توجه به نکاتی که گفته شد می توانید به این صنعت ورود کرده و روی آن سرمایه گذاری نمایید. پس از اخذ مجوزهای لازم کار خود را آغاز نموده و قوانین مربوط به آن را بدانید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها