استیل چیست

بهترین خریدار ضایعات استیل

شاید شما هم به دنبال بهترین خریدار ضایعات استیل باشید تا بتوانید با فروش این ضایعات، سود بالایی را به دست بیاورید. شرکت بای ضایعات به عنوان یک شرکت فعال در سر تا سر کشور، همواره آماده خرید استیل‌های ضایعاتی شما در انواع مختلف است.

مهم‌ترین ویژگی بای ضایعات، قیمت‌هایی بالایی است که برای خرید این ضایعات ارائه می‌کند. هدف بای ضایعات از فعالیت در زمینه خرید و فروش ضایعات استیل، همکاری و سالم نگه داشتن محیط زیست است. ما در بای ضایعات با دریافت کدهای شرکتی، سریعا ضایعات را به کارخانجات فولاد در شهرهایی مثل مشهد، تهران و اصفهان منتقل می‌کنیم تا بتوانیم در بهبود اوضاع اقتصادی کشور سهیم باشیم. پس جهت فروش ضایعات فلزی خود یا خرید ضایعات استیل با ما در ارتباط باشید.

قیمت ضایعات استیل

برای درک بهتر خریدار ضایعات استیل و قیمت ضایعات استیل آن ، ابتدا باید بدانیم فولاد چیست و چه فلزی نامیده می شود؟ آلیاژی که بر پایه آهن با کربن کمتر از ۲ درصد است ، فولاد نامیده می شود. البته بسته به نوع و سایر عناصر موجود در آن ، خواص مکانیکی مانند سختی و شکل پذیری تغییر می کند.

فولاد خود به دو نوع فولاد کربن ساده و فولاد آلیاژی تقسیم می شود. اما نکته مهم این است که فولاد ارزان قیمت ، بادوام است و ۱۰۰٪ ضایعات بازیافتی دارد. این فلز دارای خواصی مانند خنثی بودن در برابر قابلیت های بیولوژیکی ، ساختار ساده ، مقاوم در برابر حرارت و خوردگی ، عمر مفید و ارزان بودن است.

قیمت فولاد ضایعات بسته به نوسانات بازار ارز و بازار عرضه و تقاضا متفاوت است. همچنین بستگی به نوع ضایعات و مواد ضایعات دارد. فولاد ضایعات بیشتر از قطعات ، ضایعات و قطعات اضافی تشکیل شده است که در حین ساخت تجهیزات صنعتی و ساختمانی و لوازم خانگی و غیره ایجاد می شود.

فولاد یک فلز گرانبها ، ارزشمند و پرکاربرد است که اصلی ترین ماده تولید محصولات است. و تجهیزات صنایع مختلف فولاد ضایعات مهم دیگر این است که می توانید آن را بارها و بارها بدون هیچ گونه مشکل ساختاری بازیافت کنید. این به تعدد فولاد ضایعات در ایران و سراسر جهان می افزاید. زیرا علاوه بر عوامل محیطی مطلوب ، هزینه تولید فولاد را نیز کاهش می دهد. قیمت فولاد ضایعات نیز با توجه به قیمت فولاد و نوع ضایعات تعیین می شود.

خریدار انواع ضایعات استیل

خریدار ضایعات به عنوان یکی از عوامل موثر بر قیمت ضایعات استیل بیان شد که برای فروش ضایعات باید قیمت آن را از شرکت های معتبر استعلام بگیرید. مرکز استیل از مراکز معتبر در این زمینه است که تعامل صادقانه و تداوم در همکاری را از اصول و اولویت های حویش قرار داده است و توانسته است با بیش از ۵۰ سال تجربه همکاری با بسیاری از کارگاه های تولیدی یهترین خریدار ضایعات شما باشد.

ضایعات استیل نسوز

گرید ۳۱۰ یا ورق استیل نسوز یک فولاد استنیتی با میزان کربن متوسط است. این فلز به دلیل این که در کوره‌های ذوب حرارت می‌بیند و سپس تولید می‌شود، دارای مقاومت زیادی در برابر گرما و حرارت است. کربن، مگنز، سیلیکن، فسفر، گوگرد، کروم و نیکل ترکیبات تشکیل دهنده این آلیاژ هستند. در ساخت تجهیزات پردازش مواد غذایی، تولید لوله‌های تابشی و تمامی اجزایی که با حرارت سر و کار دارند، از استیل نسوز استفاده می‌شود.

استیل نگیر ۳۰۴ ضایعاتی

ضایعات فولاد نگیر ۳۰۴ متداول‌ترین نوع از فولاد ضد زنگ هستند که کروم و نیکل زیادی دارند و پس از ذوب شدن به عنوان یک ماده اولیه بسیار کاربردی برای ساخت وسایل جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد دارای انعطاف پذیری خوب، استقامت بالا در برابر نوسانات آب و هوایی، ظاهری جذاب، دوام و ماندگاری بالا و فرم دهی خوبی هستند.

استیل ۳۱۶ ضایعاتی

نوع دیگری از ضایعات استیل را ضایعات استیل ۳۱۶ تشکیل می‌دهند. این نوع از مواد فلزی دارای مقاومت زیادی در برابر خوردگی هستند و در درجه حرارت بالا تولید می‌شوند. در ساخت انواع و اقسام قطعات فلزی مخصوص کوره و ساخت ابزارآلات پردازش شیمیایی از این فلز استفاده می‌شود.

ضایعات ورق استیل

گاهی اوقات هم ممکن است که ورق‌های استیل در صنایع به ضایعات تبدیل شوند. این ورق‌ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب دارند و باید در کوره‌های ذوب، بازیافت شوند تا مجددا به چرخه تولید محصولات جدید باز گردند.

استیل صنعتی ضایعاتی

استیل‌های صنعتی نیز گونه‌ای از استیل‌های ضایعاتی به شمار می‌آیند که غالبا از کارخانه‌های مختلف جمع‌آوری می‌شوند. این ضایعات در فرآیند تولید کالاهای صنعتی مثل خودرو یا کشتی و هواپیما به دست می آیند‌ و سپس به کارخانجات فولاد منتقل می‌شوند.

قیمت ضایعات شیر آلات استیل

قیمت ضایعات شیر آلات استیل نیز بر اساس نوع آن متفاوت است. تمامی شیر آلات اکثراً کاربرد یکسانی دارند و جهت انتقال آب و مایعات دیگر استفاده می‌شوند. در اکثر شیر آلات یک یا دو دسته را چرخانده و مایعات جاری می‌شوند. بنابراین با توجه به نوع استفاده شیر آلات مختلف جنس‌ آنها از برنج، برنز، مس، استیل و استیل ضد زنگ تشکیل می‌شود. تمامی این فلزات قابل بازیافت بوده و به آسانی قابل تفکیک هستند. فرقی ندارد که شیر آلات خانگی باشد یا صنعتی تمام شیرآلات قدیمی و جدید همگی فلزی و قابل بازیافت هستند فقط باید بر طبق جنس آنها جداسازی شوند.

ضایعات شیر آلات استیل صنعتی

قیمت شیرآلات فولادی صنعتی ضایعات تفاوتی با قیمت خانگی ندارد ، همانطور که قبلاً ذکر شد. زیرا فولاد ضایعات ، چه صنعتی و چه داخلی ، همه ۱۰۰٪ قابل بازیافت است و حتی اگر بارها و بارها آن را بازیافت کنید ، تغییری در آلیاژ و ساختار آن ایجاد نمی شود و کیفیت آن کاهش نمی یابد. این ویژگی در فولاد آن را به یک فلز محبوب تبدیل کرده است. در ایران واردات فولاد به صورت ورق است و بنابراین بازار خرید و فروش فولاد ضایعات بسیار پررونق است. زیرا هزینه تولید و واردات فولاد کمتر است و از کیفیت آن کاسته نمی شود. این کار نیز مورد تأیید و حمایت همه جوامع قرار گرفته است زیرا از نظر عوامل محیطی بسیار مطلوب بوده و از تجمع پسماندهای غیر قابل تجزیه در شهرها و مناطق اطراف آن جلوگیری می کند.

قیمت ضایعات شیر آلات استیل هند

یدر مورد ضایعات استیل هندی باید گفت که به آنها ضایعات استیل نگیر گفته می‌شود زیرا این نوع استیل به خاطر اینکه خاصیت مغناطیسی نداشته و جذب آهنربا نمی‌شوند به استیل نگیر معروف شده‌اند. همان طور که در ابتدا توضیح داده شد استیل ها انواع مختلفی داشته و بسته به عناصر موجود در آن متغیر هستند. ضایعات شیر آلات استیل هندی و قیمت آنها نیز بر اساس نوع آن مانند، استیل نگیر،استیل بگیر، منگنز و غیره متفاوت است. اما با توجه به اینکه همگی آن‌ها قابل بازیافت بوده و در تولید انواع مختلف تجهیزات صنعتی و ساختمانی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نتیجتاً خریداران خاص و همیشگی خود را دارند.

استیل ضایعاتی

استیل ضایعاتی شامل دو نوع خانوار ضایعات مانند کابینت ، سینک ظرفشویی ، شیر آب ، ظروف و ضایعات صنعتی مانند کارخانه های ضایعات و شرکت های تولیدی است. با جستجو در اینترنت و جستجوی وب سایت شرکت های بزرگ خرید فولاد ضایعات می توانید قیمت فولاد ضایعات را دریافت کنید.

امکان تولید هرچه بیشتر فولاد جدید از هر تن فولاد ضایعات وجود دارد و این باعث رونق بازار خرید و فروش انواع فولادهای ضایعات شده است. بنابراین ، بازار فولاد ضایعات به عنوان یک فرصت در این صنعت ارزیابی می شود و درآمد بالایی دارد. هنگام فروش فولاد ضایعات خود ، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کاملی در مورد قیمت فولاد ضایعات دارید و طعمه افراد سودجو نمی شوید.

خرید و فروش ضایعات استیل

دلایل اهمیت فلز استیل و همچنین ضایعات استیل پیش تر گفته شد و می دانیم که این فلز دارای ارزش اقتصادی بالایی است که این موضوع ضرورت و اهمیت بازیافت را نشان می دهد. از این رو بازار خرید و فروش ضایعات استیل بر خلاف عدم گستردگی ، پر رونق است. تخمین زده شده است که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۰ درصد از تولیدات استیل سراسر جهان از ضایعات تولید شده است.


برای فروش ضایعات استیل با مرکز استیل از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۵۸۷۶۴۵۶ تماس حاصل فرمایید.


فولادهای ساده کربنی و آلیاژی چیست؟

فولادها به دو دسته تقسیم می شوند: کربن ساده و آلیاژ. در فولاد کربن ساده ، هیچ عنصری غیر از کربن و برخی از عناصر مشترک (مانند سیلیکون ، منگنز ، گوگرد و فسفر) وجود ندارد.
با افزودن برخی عناصر به آهن ، آلیاژهایی تولید می شوند که دارای خواص عالی هستند. به عنوان مثال ، با افزودن کروم به آهن ، فولاد ضد زنگ استیل یا استیل بدست می آید که مقاومت بالایی در برابر خوردگی های مختلف دارد.

چه چیزی فولاد ضد زنگ استیل را ضد زنگ می کند؟

استیل وقتی حداقل ۱۰٫۵٪ کروم داشته باشد ضد زنگ است. کروم ، هنگامی که با اکسیژن هوا ترکیب می شود ، اکسید کروم تشکیل می دهد که لایه ای بر روی فولاد ضد زنگ استیل تشکیل می دهد. این لایه قابل مشاهده نیست ، اما باعث می شود ارتباط بین هوا و فلز از بین رفته و استیل دست نخورده باقی بماند. کروم بیشتر و همچنین برخی دیگر از عناصر موجود در آلیاژ مانند نیکل و مولیبدن این لایه را تقویت کرده و خواص ضد خوردگی آن را افزایش می دهد.

فولادهای ساده کربنی و آلیاژی چیست

تفاوت استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ چیست؟

استیل ۳۰۴ حاوی ۱۸٪ کروم و ۸٪ نیکل است ، در حالی که استیل ۳۱۶ حاوی ۱۶٪ کروم ، ۱۰٪ نیکل و ۲٪ مولیبدن است. مولیبدن برای کمک به مقاومت در برابر خوردگی کلرید (مانند آب دریا) اضافه می شود.

آیا استیل های فولاد ضد زنگ جذب آهن ربا می شوند؟

نیکل حاوی سری ۳۰۰ استیل جذب آهنربا نمی شود ، در حالی که نیکل سری ۴۰۰ که حاوی نیکل نیست و فقط حاوی کروم است جذب آهنربا می شود.

حرف L بعد از نام فولاد ضد زنگ استیل (مانند ۳۱۶L) چیست؟

حرف L کلمه Low کربن را نشان می دهد ، نشان می دهد که مقدار کربن در آلیاژ به کمتر از ۰٫۰۳٪ کاهش یافته است. این میزان کم کربن باعث می شود که یک لایه اکسید محافظ پس از جوشکاری روی سطح باقی بماند.

آیا فولاد ضد زنگ استیل قابل بازیافت است؟
آیا فولاد ضد زنگ استیل قابل بازیافت است؟

ضد زنگ استیل ۱۰۰٪ قابل بازیافت. ضایعات استیل ذوب شده و دوباره قالب می شوند. بین ۶۸ تا ۸۰ درصد تولید فولاد ضد زنگ استیل با بازیافت زباله انجام می شود.

آیا فولاد ضد زنگ استیل می تواند در دماهای بالا و پایین کار کند؟

بله ، فولاد ضد زنگ استیل مقاومت بسیار خوبی در برابر دمای بسیار بالا (تا ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد) و بسیار کم (تا منفی ۲۰۰ درجه سانتیگراد) دارد.

چه کسی استیل را نامگذاری کرده است ؟

انجمن آهن و فولاد آمریکا (AISI) اولین کسی بود که فولادهای ضد زنگ استیل را طبقه بندی و نامگذاری کرد و مشخصات فیزیکی و شیمیایی آنها و همچنین دستورالعمل های تولید را ارائه داد.

CK45 چه نوع فولادی است؟

یک فولاد ساده با کربن متوسط ​​(حدود ۰٫۴۵٪) که بعضاً به دلیل قیمت پایین برای ساخت شافت پمپ استفاده می شود. به دلیل کم بودن کروم در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم نیست.

فولاد دوبلکس چیست؟

این نوع فولاد بین ۱۹ تا ۲۸٪ کروم و تا ۵٪ مولیبدن دارد و مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد و بنابراین بهترین گزینه برای ساخت قطعات در معرض خوردگی ناشی از آب دریا است.

فولاد ضد زنگ استیل چیست؟

نوعی فولاد آلیاژی است که درصد بیشتری از عناصر نیکل و کروم نسبت به سایر عناصر سازنده دارد. به طور کلی ، اگر مقدار کروم در فولاد بیش از ۱۰٫۵٪ باشد ، به آن فولاد ضد زنگ استیل می گویند. این مقدار کروم باعث ایجاد یک لایه نازک روی فولاد در هنگام خوردگی می شود و این لایه از خوردگی بیشتر جلوگیری کرده و عملا باعث ترمیم خوردگی می شود. علاوه بر این ، کربن آن کمتر از ۱٫۵ درصد است.

فولاد ضد زنگ استیل چیست؟

انواع گرید های استنلس استیل

سری ۳۰۰ یا استیل نگیر ( غیر مغناطیسی ) : آلیاژ آهن ، کروم ، نیکل با کربن کمتر از ۱/۰ درصد .

سر ی ۴۰۰ یا استیل بگیر ( مغناطیسی ) : آلیاژ آهن ، کروم با کربن کمتر از ۱/۰ درصد .

سری ۳۰۰ و موارد کاربرد آن

۳۰۴ رایجترین گرید استنلس استیل است که همان ۸/۱۸ کلاسیک می باشد .

۳۱۶ بعد از ۳۰۴ رایجترین گرید است و در صنایع غذایی و جراحی کاربرد دارد ، به علاوه آلیاژ مولیبدن موجود در آن از فرسایش جلوگیری می کند . همچنین بخاطر مقاومت زیاد در بربر کلر در مقایسه با گرید ۳۰۴ در صنایع دریایی هم بکار می رود .

سری ۴۰۰ و موارد کاربرد آن

۴۱۰ مقاوم در برابر سایش است اما در برابر خوردگی مقاومت کمی دارد .

۴۲۰ گرید مخصوص کارد و چنگال ، قابلیت پولیش خوبی دارد .

۴۳۰ گرید مخصوص دکوراسیون است به عناون مثال در تزئینات داخلی اتومبیل کاربرد دارد . قابلیت شکل پذیری خوبی در درجه حرارت کم دارد و مقاوم در برابر خوردگی است .

خواص استنلس استیل

  •     مقاوم در برابر خوردگی
  •     ظاهر جذاب
  •    مقاومت در برابر حرارت
  •   به صورت کامل قابل بازیافت
  •    عمر طولانی و مفید در قیاس با هزینه پرداختی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها