این فلز کرونا را سریعا نابود می‌کند

این فلز کرونا را سریعا نابود می‌کند!

این فلز کرونا را سریعا نابود می‌کند طبق تحقیقات جدید محققان ، فلز “مس” در عرض چند ساعت ویروس کرونا را از بین می برد!

خطری در کمین کرونا
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری؛ به گفته یک دانشمند انگلیسی ، دستگیره درب منازل و مکانهای دیگر باید از “مس” ساخته شود تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

تحقیقات جدید نشان می دهد که ویروس کرونا می تواند به مدت ۳ روز روی پلاستیک و فولاد باقی بماند و ویروس کرونا را منتقل کند ، اما مس به دلیل خاصیت ضد باکتری در طی ۴ ساعت ویروس را از بین می برد.

افراد ویروس را با لمس دسته های پلاستیکی و استیل منتقل می کنند اما در دسته های مسی ، ویروس پس از مدتی از بین می رود.

ویلیام کوئیل ، میکروبیولوژیست ارشد دانشگاه ساوتهمپتون گفت: “انگلیس هنگام استفاده از مس در مکان های عمومی از بسیاری از کشورها عقب افتاد.” دستگیره درها ، چرخ دستی های خرید ، نرده های حمل و نقل عمومی و حتی تجهیزات تناسب اندام باید با این فلز مس پوشانده شود. »

تاثیر ویروس کرونا بر فلز مس
به گفته محققان ، وقتی ویروس کرونا بر روی فلز مس قرار می گیرد ، یون های آن به غشای چربی ویروس حمله کرده و DNA ویروس را از بین می برند.

پروفسور کویل ، که بیش از دو دهه است در حال بررسی اثرات ضد میکروبی مس است ، گفت: “صفحه های نمایش در رستوران ها و صندوق های پول نقد همچنین می توانند از فلز مس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده کنند.”

مطالعه قبلی در ایالات متحده نشان داد که تخت بیمارستان های مسی در ایالات متحده به طور متوسط ​​۹۵ درصد کمتر از سایر تخت ها آلوده هستند!

محققان دانشگاه کارولینای جنوبی در آن زمان نوشتند که تخت های مسی می تواند به پزشکان در کنترل شیوع عفونت های ویروسی کمک کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها