سرمایه نیروی انسانی و دانش شناختی، از جمله عوامل مهم در راهبری کسب و کارها است. به همین دلیل، مباحث مدیریتی و راهبری کسب و کارها امروزه امری بی نیاز نیست بلکه یک نیاز اساسی به شمار می رود.

شتاب دهنده ابر زندگی به عنوان یکی از اقدامات فعال در حوزه کارآفرینی، دوره های آموزش راهبران کسب و کار را در جلسات مختلف برگزار می کند.

در این مطلب قصد داریم به صورت خلاصه به مسائلی که در این دوره ها مطرح می شود، بپردازیم. اگر شما هم از فعالان در حوزه کسب و کار هستید و به دنبال راهکارهای مناسب برای چالش های مدیریتی و راهبری خود هستید، توصیه می شود تا آخرین خط این مطلب با ما همراه باشید.

 

اما قبل از هرچیز بهتر است که با برخی مفاهیم کلیدی در حوزه راهبری کسب و کارها آشنا شویم.

” ساختار سازمانی ” عامل موفقیت کسب و کارهای پیشرفته

بحث ساختار سازمانی عموماً در اولین موضوعات مورد تأکید و توجه در دوره های مدیریت و توسعه کسب و کارها، به خصوص توسط شتاب دهنده ابر زندگی، قرار می گیرد. اما چیزی وجود دارد که این موضوع را مهم و قابل توجه می سازد؟

از صحت این آگاه باشید که ساختار سازمانی یکی از عوامل اصلی برای هماهنگی مناسب بین کار، جریان وظایف و مسئولیت ها است. به همین خاطر، مهم است که درک اهمیت ساختار سازمانی به عنوان یک مسئله بسیار حائز اهمیت در مدیریت هر کسب و کار را داشته باشید.

یکی از نقش های کلیدی ساختار سازمانی، افزایش بهره وری و کارایی کارکنان است که خود عاملی بسیار مهم در دستیابی به اهداف بلندمدت و کوتاه مدت هر سازمان است.

در دوره های مدیریت و توسعه کسب و کارها که توسط شتاب دهنده ابر زندگی برگزار می شود، درباره ساختار شرکتی و انواع آن بحث و تبادل نظر صورت می گیرد. این موضوع عموماً جذابیت و توجه شرکت کنندگان را به خود جلب می کند.

فرآیند سازی برای تحقق اهداف کسب و کار

یکی از مباحث مهم مطرح شده در دوره های آموزش مدیران، فرآیند سازی است. در این دوره ها به تأثیرات مثبت فرآیند سازی در توسعه کسب و کارها و اثرات منفی عدم توجه به آن پرداخته می شود. معمولا در بحث فرآیند سازی، به موضوعاتی مانند صرفه جویی در منابع، بهینه سازی فرآیندها و تصمیم گیری سریع می پردازیم.

 

حال که با دو موضوع مهم که عموما در دوره های آموزش راهبران کسب و کارها توسط شتاب دهنده ابر زندگی مطرح می شود، آشنا شدید. نوبت به آن می رسد که در رابطه با مفاهیم مهمی مانند “تیم سازی” و همچنین “استراتژی فروش و بازاریابی” صحبت کنیم.

تیم سازی و نقش رهبران

تیم سازی به عنوان یکی از تکنیک های مدیریتی مورد استفاده در سازمان ها جهت بهبود کارایی و عملکرد گروه های کاری، بهره گیری مناسب از اعضای گروه و نظم بخشیدن به فعالیت ها می باشد. رهبران تیم در فرایند تیم سازی و به خصوص در پشتیبانی و پیگیری پیشرفت تیم به عنوان یک کلید برای رسیدن به هدف مشترکند. آن ها باید با ارائه تشویق های مناسب به اعضای تیم، آن ها را در مسیر هدف مشترک با یکدیگر متحد کنند. از تکنیک مدیریتی تیم سازی برای ارتقای کارایی و عملکرد گروه های کاری، بهبود نظم فعالیت ها و بهره گیری مناسب از اعضای گروه ها استفاده می شود.

در کار تیمی هر عضوی سعی می‌کند تا انتظارات دیگران را برآورده کند و وظایف داده شده به خود را با موفقیت انجام دهد. اگر تمام اعضا روی مسئولیت‌ هایشان تمرکز کنند و جدی باشند، آن تیم قادر به دستیابی به موفقیت خواهد بود.

در فرایند تیم سازی، اعضا با همدیگر در کارها و انجام وظایف مشارکت کرده و تلاش دارند تا به نحو بهتری عمل کنند و به اهداف گروه و سازمان دست یابند. در این برنامه، تیم به عنوان اولویت اول مورد توجه قرار می گیرد و منافع شخصی در آخرین رده اولویت ها قرار دارند.

رهبران تیم در موفقیت و پیشرفت گروه نقش کلیدی و مهمی دارند و باید به عنوان مسئول انگیزش و توجیه اعضای تیم عمل کنند.

در سمینارهای آموزشی رهبری که توسط شتاب دهنده ابر زندگی برگزار می شود، تمرکز ویژه ای بر بحث تیم سازی است و شرکت کنندگان به روش های مختلف تئوری و عملی برای این موضوع مهم آماده می شوند.

استراتژی فروش و بازاریابی برای موفقیت کسب و کار

یکی از موضوعات بسیار مهمی که در دوره های آموزش راهبران کسب و کارها، توسط شتابدهنده ابر زندگی، بسیار مورد توجه قرار می گیرد، بحث استراتژی فروش و بازاریابیست.

استراتژی فروش و بازاریابی برای کسب و کارها جایگاه مهمی دارد. در دوره های آموزشی شتاب دهنده ابر زندگی، به بررسی سازماندهی و ارتقای کیفیت فعالیت های بازاریابی و فروش پرداخته می شود و روش های متفاوت مانند بازاریابی شبکه ای، بازاریابی محتوایی و تجارت به تجارت، به شرکت کنندگان آموزش داده می شود. استفاده صحیح از این استراتژی به کسب و کار ها کمک می کند که به مزیت رقابتی پایدار دست یابند.

یکی از ویژگی های مهمی که دوره های آموزشی شتاب دهنده ابر زندگی را از سایر دوره های آموزش مدیریت متمایز می کند، توجه ویژه به انواع روش های موفق بازاریابی و تشریح آن هاست. روش های موفق و تجربه شده ای که معمولا در این دوره ها آموزش داده می شود، عبارتند از:

  • استراتژی تجارت به مصرف کننده (B2C)
  • استراتژی تجارت به تجارت (B2B)
  • بازاریابی پرسنلی
  • بازاریابی شبکه ای
  • نیچ مارکتینگ
  • استراتژی بازاریابی ویروسی
  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی اینترنتی

علاوه بر موارد گفته شده، حضور اساتید برجسته و همچنین رهبران کسب و کارهای موفق در دوره های آموزشی شتاب دهنده ابر زندگی و بیان تجربیات موفق و نا موفق در حوزه های مختلف کسب و کار، از جمله نکات برجسته دوره های آموزش مدیران در شتاب دهنده ابر زندگیست.

در این نوشتار تلاش کردیم که شما را با اهم موضوعاتی که در دوره های آموزشی شتاب دهنده ابر زندگی مطرح می شود، آشنا نماییم.

امیدواریم با آگاهی از این موارد بتوانید حضوری موفق را در بازارهای رقابتی داخلی و خارجی تجربه نمایید.

ناحیه دیدگاه ها غیرفعال است