صادرات و واردات ضایعات

کشورهای پیشرو در زمینه صادرات و واردات ضایعات

کشورهای صنعتی و توسعه یافته مانند چین، آلمان، بلژیک، کره جنوبی و ژاپن از بزرگترین کشورهای پیشرو در زمینه صادرات و واردات ضایعات هستند، بنابراین مقدار زیادی ضایعات را از طریق واردات تامین می کنند. ژاپن سهم قابل توجهی در مصرف مسی ضایعات دارد. چین که در تولید محصولات مختلف پیشتاز جهان است، ضایعات مخصوصا مس ضایعات را نیز از کشورهای مختلف خریداری و وارد می کند. برای درک بهتر موضوع باید گفت که در بازه زمانی ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به دلیل کاهش ۱٫۵ میلیون تنی واردات در این کشور، تجارت جهانی حدود ۲۱ درصد کاهش را تجربه کرد.

صادرکنندگان ضایعات معمولا کشورهای توسعه یافته ای مانند ایالات متحده، آلمان، انگلستان، فرانسه و هلند هستند که تاکید ویژه ای بر صادرات مس فلز گرانبها دارند. جالب است بدانید که سهم این صادرات حدود یک سوم از کل صادرات جهان است. این ارقام اهمیت صادرات و واردات ضایعات را نشان می دهد.

صادرات و واردات ضایعات در سال های اخیر

صادرات و واردات ضایعات ، ضایعات در سال های اخیر بسیار محبوب بوده است. زیرا به کاهش هزینه ها در کنار رشد تولید کمک می کند. کشورهای توسعه یافته روی این مواد مانور زیادی می دهند و استفاده از آنها را یک فرصت می دانند. در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

آیا کشور ما نیز پتانسیل صادرات و واردات ضایعات را دارد

آیا کشور ما نیز پتانسیل صادرات و واردات ضایعات را دارد؟ در کشور ما آمار مربوط به ضایعات چندان واضح و شفاف نیست. اما به طور کلی حجم این گونه محصولات زیاد است و امکان صادرات آن وجود دارد. کشورهای مختلف از جمله ترکیه جزو بازارهای هدف هستند و به دلیل فاصله کمی که از نظر جغرافیایی با کشورمان دارد، فرصت مناسبی برای ما محسوب می شود.زیرا یکی از بزرگترین بازارهای ضایعات و قراضه در جهان است. بسته به نیاز صنایع مختلف، برخی از ضایعات ها نیز قابل واردات هستند.

افزایش ظرفیت صادرات و واردات ضایعات

کارشناسان ضایعات با هدف افزایش ظرفیت صادرات و واردات ضایعات وارد می کنند در تعامل با افرادی که پتانسیل های دیگری در این زمینه دارند می باشد. در واقع زنجیره ای در بین کاربران این سایت شکل می گیرد تا هر لینک از این زنجیره بتواند در رفع نیازهای لینک بعدی و در نهایت توسعه سطح درآمد آن موثر باشد. کارشناسان ضایعات می توانند از تخصص خود در زمینه کسب و کار بهره ببرند و راهنمای متقاضیانی باشند که قصد حضور در این زمینه را دارند.

صادرات ضایعات آهن

صادرات ضایعات آهن

یکی دیگر از مواردی که برای صادرات و خریدار ضایعات آهن باید در نظر گرفت این است که می توان آن را صادر کرد، البته اگر کار صادرات آهن ضایعات انجام نمی شد بسیار بهتر بود. از آنجایی که آهن ضایعات برای صنایع داخلی بهتر است استفاده شود، بهتر است از آهن ضایعات اجتناب شود.

سودآوری در بازیافت فلزات

در برخی از کشورها صنعت بازیافت آنها به خوبی توسعه یافته است و می توان گفت که این صنعت برای آنها بسیار سودآوری در بازیافت فلزات است. با این حال می توان گفت که با استفاده از صنعت بازیافت و ضایعات می توان برخی از ابزارها و تجهیزات قابل استفاده را با هزینه کمتری در دسترس قرار داد.

اما در برخی موارد می توان گفت که برخی از این بازیافت ها می تواند به گونه ای باشد که در صورت صادرات می توان گفت برای کشورهای دیگر مانند زباله دانی است. اگر هر کشوری می تواند مهارت استفاده مناسب از ضایعات را که در هر صنعت تولید می شود داشته باشد و حتی برای سایر صنایع نیز قابل استفاده باشد.

اما اکثر کشورها این مهارت را ندارند و نمی توانند تمام ضایعات هایی که برای آنها ایجاد می شود را به عنوان موارد قابل استفاده داشته باشند.

بنابراین در چنین شرایطی ضایعات صادر می کنند اما برخی کشورها هستند که می توانند از این ضایعات برای اهداف زیادی استفاده کنند.

برخی از کشورها نمی توانند، بنابراین آنها تنها محل دفن زباله خواهند بود که فقط ضایعات در آن یافت می شود، بنابراین بهتر است در نظر داشته باشید که این ضایعات باید به طور کامل استفاده شود.

به خصوص اگر ضایعات غیر از آهن ضایعات و مشتقات آن باشد، بهتر است از آنها استفاده شود، زیرا استفاده از آهن در صنعت ساختمان و سایر صنایع بسیار زیاد است.

شرایط جغرافیایی برای بازیافت فلزات

یکی از ضایعات هایی که نمی توان آن را به شکل دیگری قرار داد پلاستیک است که البته برای برخی کشورها قابل استفاده است و برای برخی از کشورها قابل استفاده نخواهد بود.

بنابراین برخی از کشورها از نظر محل قرارگیری و با توجه به مختصات و جغرافیایی که می توان برای آن در نظر گرفت، می توان گفت شهرهای ساحلی بیشتر بر صادرات ضایعات متکی بوده اند.
بنابراین باید شرایط شهرهایی که این کار را انجام می دهند نیز در نظر گرفت که شرایط جغرافیایی برای بازیافت فلزات این کار را انجام می دهند، بنابراین اگر به ضایعات به عنوان ضایعات نگاه کنید، نمی توان از آن برای سودجویی استفاده کرد.

بنابراین تنها راه برای زنده ماندن خلاص شدن از شر آنها است، بنابراین این ضایعات زباله ضایعات نامیده می شود که دیگر قابل استفاده نیست.

جدا از اینکه می توان آنها را دفع کرد، البته باید برای این زباله ها تدابیری اندیشیده شود تا در محیط زیست نباشند تا بتوان آنها را سوزاند تا از شر این زباله ها خلاص شوند. البته این روشی است که می توان آن را به طور کامل از بین برد تا اثرات مخربی بر محیط زیست نداشته باشد، بنابراین می توان در نظر گرفت که اگر میزان و حجم زباله بیش از این مقدار باشد باید چاره دیگری اندیشید. . استفاده از آهن ضایعات بسیار زیاد است.

اما در گذشته های دور این زباله ها در طبیعت رها می شدند. حتی در سال های اخیر این زباله ها همچنان در طبیعت رها می شوند اما میزان آن کمتر خواهد بود.

بنابراین می توان گفت میزان زباله هایی که باید دفع شوند بیش از آن چیزی است که می توان تصور کرد پس بهتر است این زباله ها دفن شوند.

دفن زباله یکی از روش هایی است که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت، اما در حال حاضر منسوخ شده است زیرا برخی از این زباله های ضایعات را نمی توان به راحتی بر روی زمین تجزیه کرد.

به همین دلیل دفن نمی شوند، اما باید در نظر داشت که تنها راه از بین بردن آنها سوزاندن آنهاست. به این مکان هایی که زباله های ضایعات در آنها قرار دارد، زباله دانی گفته می شود که در آن موادی وجود دارد که دیگر قابل استفاده نیستند.

بنابراین ضایعات می تواند در دسته ها و موارد زیادی قرار گیرد، اما تنها ضایعات که می تواند سودآوری خوبی ایجاد کند آهن ضایعات و مشتقات آن است.

سودآوری در صادرات و واردات ضایعات

داشتن مهارت بازیافت فلز

هر کشوری که بتواند داشتن مهارت بازیافت فلز را انجام دهد می تواند به راحتی از این ضایعات در صنایع مختلف استفاده کند و سود خوبی برای خود و کشور خود ایجاد کند.

آهن ضایعات به راحتی می تواند برای تولید محصولات قوی تر استفاده شود. اما این ضایعات یکی از ضایعات هایی است که می توان گفت در آن فقط سود وجود دارد. این سود نباید از کشوری به کشور دیگر صادر شود زیرا باعث از بین رفتن سود زیادی از این طریق می شود پس بهتر است این ضایعات صادر نشود. صادرات نکردن آهن آلات ضایعات برابر است با این که سود زیادی در کشور وجود دارد و می توان گفت از این سود می توان برای خیلی چیزها استفاده کرد.

با این حال، زباله های ضایعات نمی توانند مفید باشند. البته این ضایعات هم باید جدا بشه. ممکن است چیزی در این ضایعات وجود داشته باشد که بتوان از آن استفاده کرد. با این حال، آهن ضایعات را نباید دست کم گرفت و باید به عنوان طلای ثانویه استفاده شود. حتی سطح سودآوری در ضایعات را می توان طلای سیاه دانست یا از آن به عنوان طلای ضایعات نام برد. با این حال، این ضایعات بسیار مهم است.

حتی در داخل کشور نیز این ضایعات به کشورهای دیگر صادر می شد اما با پیگیری هایی که در این زمینه صورت گرفت این صادرات به شکل دیگری انجام نمی شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها