ضایعات نساجی | مراحل بازیافت ضایعات نساجی

ضایعات نساجی

امروزه ، به دلیل گسترش مد و تنوع در لباس ، ضایعات نساجی حجم زیادی از مواد بازیافتی را تشکیل می دهد که می تواند به طور مناسب بازیافت و جمع آوری شود تا نقش موثری در هزینه ها و بهداشت محیط داشته باشد.

به دلیل حجم زیاد تولید این نوع ضایعات در کشور ؛ ما تصمیم گرفتیم آنها را بازیافت کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

بازیافت نساجی ضایعات

بازیافت نساجی ضایعات پارچه ها ، نخ ها ، الیاف و … بیشترین پارچه های ضایعات هستند که به دلیل تولید انبوه صنعت پوشاک ، حجم زیادی از این مواد برای بازیافت روزانه وجود دارد.

به طور کلی ، خرید ضایعات به دو دلیل انجام می شود.

اولین عاملی که شرکت های خرید مسکن ضایعات را وادار به این کار می کند این است که برخی از ضایعات ها می توانند مجدداً مورد استفاده قرار گیرند و دوباره به چرخه تولید بازگردند. با خرید ضایعات ، این افراد به چرخه اقتصادی کشور کمک می کنند و مواد قابل استفاده مجدد را برای تولید محصولات وارد بخش تولید می کنند.

عامل دیگری که باعث بازیافت ضایعات می شود این است که برخی از ضایعات ها را نمی توان به چرخه تولید بازگرداند. شرکت های فعال در این زمینه ، پس از ایجاد تغییراتی و فراهم آوردن بستری برای بازگشت این مواد ، در امور اقتصادی صرفه جویی می کنند.

این دو عامل مهمترین و اصلی ترین دلایل خرید منسوجات ضایعات برای کمک به درآمدزایی و اقتصاد کشور با تولید انبوه پوشاک است. البته ، در ضایعات Textile ، اولین دلیل را می توان عامل موثرتری در بازیافت مواد تولیدی لباس دانست.

 

بازیافت نساجی ضایعات

مراحل بازیافت ضایعات نساجی

مراحل بازیافت ضایعات نساجی برای مراحل بازیافت ضایعات نساجی باید ۵ مرحله طی شود.

۱٫شستشوی ضایعات نساجی

برای بازیافت ضایعات نساجی ابتدا به جداسازی دکمه­‌ها، زیپ­‌ها و سایر وسایل می‌­پردازند. سپس به وسیله دستگاه‌­های شستشو اقدام به تمیز کردن آنها می­‌کنند. این دستگاه­‌ها دارای ۵ حوضچه برای شستشوی ضایعات نساجی هستند.

۲٫دسته بندی ضایعات نساجی

گام دوم در بازیافت ضایعات نساجی، دسته‌­بندی آنها است. با توجه به این موضوع که محصولات نساجی با دستگاه­‌های گوناگونی تولید و از تراکم متفاوتی برخوردار هستند؛ باید حتما دسته­‌بندی اصولی و مناسبی برای بازیافت این مواد انجام شود.

۳٫برش محصولات نساجی

در این مرحله تمام محصولات نساجی که قرار است بازیافت و به عرصه تولید برگردد را توسط دستگاه کاتر برش می‌­دهند.

۴٫بازیافت محصولات نساجی

بعد از برش محصولات باید به وسیله دستگاه بازیافت تمام محصولات نساجی را فشرده کنند.

۵٫پرس کاری محصولات نساجی

در گام نهایی نیز محصولات را پرس و بسته‌­بندی می­‌کنند تا آماده ترکیب شدن با الیاف نو شوند.

چگونه ضایعات را به چرخه تولید بازگردانیم؟

چگونه ضایعات را به چرخه تولید بازگردانیم؟ حال پرسشی که مطرح می‌­شود این است که چگونه ضایعات را به چرخه تولید بازگردانیم؟

پاسخ بسیار راحت است. شرکت‌­های متعددی در این زمینه وجود دارند که می‌­توانند به شما برای خرید ضایعات منزل کمک کنند.

یکی از شرکت­‌های معتبر و فعال در این زمینه،سایت خریدار ضایعات در تهران است.

از ویژگی­‌های ممتاز و حائز اهمیت ما نسبت به سایر شرکت­­‌ها این است که با پشتبیانی ۲۴ ساعته خود در تمامی ساعات و روزهای هفته حتی در ایام تعطیل در کنار خانواده‌­های ایرانی قرار دارد.

 

چگونه ضایعات را به چرخه تولید بازگردانیم

جمع بندی

به دلیل تنوع در مدل های لباس و تولید انبوه لباس ، روزانه مقدار زیادی نساجی ضایعات تولید می شود که با اقدامی برنامه ریزی شده و صحیح می توان از لباس و لباس بازیافت و دوباره تولید کرد.

در این بین آگاهی شما هموطنان بسیار مهم و موثر است. متأسفانه برخی با سوزاندن یا انداختن آنها در کیسه زباله ، علاوه بر آسیب رساندن به محیط زیست ، هزینه تولید پوشاک را نیز افزایش می دهند.

برای پیشگیری می توانید با شرکت های فعال در زمینه خرید ضایعات تماس بگیرید تا کمک قابل توجهی در تولید و چرخه اقتصادی کشور داشته باشید.

بیایید هم اکنون گامی در جهت زیباسازی محیط زندگی و محیط زندگی خود برداریم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها