تلاطم در بازار جهانی فلزات اساسی

تلاطم در بازار جهانی فلزات اساسی

تلاطم در بازار جهانی فلزات اساسی  بازار جهانی طی هفته گذشته برای سرمایه گذاران عازم منطقه امن طلا مطلوب بوده است و در سایر بازارها شاهد کاهش نسبی قیمت ها هستیم.

هفته گذشته قیمت هر اونس طلای جهانی با بیش از ۲ درصد افزایش به ۱۸۸۰ دلار رسید و به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته رسید. بنابراین ، افزایش ثروت سرمایه گذاران به دلیل انتظارات تورمی و سیاست های ایالات متحده توانست زمینه را برای ادامه روند صعودی فلز زرد فراهم کند.

متوسط نرخ تورم در بازار جهانی

متوسط نرخ تورم در بازار جهانی جایی که داده های اخیر اشتغال و تورم ایالات متحده هر دو ضعیف تر از حد انتظار به نظر می رسید. متوسط ​​نرخ تورم بزرگترین اقتصاد جهان در ۱۲ ماه منتهی به آوریل با ۱٫۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۴٫۲ درصد رسیده است. تلاطم در بازار جهانی فلزات اساسی  تورم که ۰٫۸ درصد بالاتر از حد انتظار بود و بالاترین نرخ تورم در ایالات متحده در ۱۳ سال گذشته بود ، بیشترین تأثیر را در افزایش قیمت انرژی داشت. به طوری که تورم بنزین به ۴۹٫۶ درصد رسیده است. پس از آن ، سوخت های نفتی با تورم ۳/۳۷ درصد تأمین می شود.

اما این شرایط بازار فلزات اساسی را تحت فشار قرار می دهد. مس هفته گذشته ۳٫۲ درصد افت کرد و دوباره به زیر ۱۰ هزار دلار رسید. آلومینیوم نیز با افت ۲٫۸ درصدی به ۲،۳۷۸ دلار رسید. با وجود این کاهش قیمت ، موجودی آلومینیوم شانگ های در حال کاهش است. تقاضا در صنعت پایین دستی ، بازار مصرف فلز نیز تقویت شده است. بنابراین انتظار می رود با نزدیک شدن به تابستان و افزایش ساخت و سازها تقاضا افزایش یابد.

بازار جهانی فلزات

بشکه نفت برنت در مارس ۳٫۳ درصد کاهش یافت و به ۶۶٫۴۴ دلار در هر بشکه رسید ، که این بدترین عملکرد هفتگی از ماه مارس است. نفت وست‌تگزاس اینترمدییت هفته گذشته ۲٫۷ درصد افت کرد و به ضعیف ترین عملکرد از اوایل آوریل رسید. در این بازار ، از یک سو ، اخبار مثبت مذاکرات وین احتمال بازگشت ایران به بازار جهانی را تقویت کرد و از طرف دیگر نگرانی در مورد افزایش تورم جهانی که می تواند بانک های مرکزی را مجبور به عقب نشینی از سیاست های انبساطی رو به پایین کند فشار بر روغن. تولید نفت ایران که در حال حاضر ۲٫۴ میلیون بشکه در روز تخمین زده می شود ، می تواند در سه ماه پس از توافق برای لغو تحریم ها ، با خوش بینی عرضه خود را به ۴۰ میلیون بشکه در روز برساند. انتظار می رود تا رسیدن فصل رانندگی تابستان در ماه ژوئن ، اخبار مثبت گاه به گاه مذاکرات ایران با قدرت های جهانی به قیمت ها آسیب برساند.

قیمت متانول آسیا

قیمت متانول آسیا هفته گذشته ۳۰۶ دلار گزارش شده است. قیمت متانول در چین علی رغم افت قیمت ذغال سنگ در هفته گذشته همچنان در حال افزایش است. اگرچه قیمت متانول پس از بیانیه دولت چین برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها کمی عقب نشینی کرد ، اما عرضه و تقاضا هنوز در سطح خوبی قرار دارد و برخی از تحلیلگران می گویند شرایط عرضه و تقاضا در کشوری مانند تایوان از سال گذشته حتی بیشتر شده است. این بهتر است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها