بازیابی فلزات از لجن آندی

بازیابی فلزات از لجن آندی

بازیابی فلزات از لجن آندی این شرکت با توجه به توانایی فنی و نیروی انسانی مجرب خود ، توانسته است در سالهای اخیر گام های مهمی در جهت تولید محصولات فلزی به ویژه بازیافت فلزات گرانبها و غیر آهنی از لجن آند مس بردارد. لجن آندی حاوی طلا ، نقره و سلنیوم است که می توان از این لجن به عنوان محصولات جانبی فرایند تولید مس استخراج کرد. شرکت صنایع بازیابی فلزات غیر آهنی از جدیدترین روشهای هیدرومتالورژی و پیرومتالورژی برای بازیابی این عناصر گرانبها استفاده می کند.
سلنیوم که یکی از محصولات لجن آندی است کاربردهای زیادی در زمینه های مختلف مانند الکترونیک ، متالورژی ، رنگ ، شیشه ، بهداشت و … دارد. در حال حاضر این کارخانه در هر ۱۰۰ تن لجن آندی ۱۰ تن سلنیوم با خلوص حداقل ۹۹٫۵ شرکت صنایع بازیابی فلزات غیر آهنی با استخراج این فلز از هدر رفت و انتشار آن در محیط جلوگیری می کند. برنامه های تحقیق و توسعه در زمینه بازیافت فلزات استراتژیک این شرکت را به یکی از مجتمع های صنعتی پیشرو در تولید محصولات فلزی در بازارهای هدف تبدیل کرده است.

بازیابی فلزات از انواع کاتالیستهای مستعمل

بازیابی فلزات از انواع کاتالیستهای مستعمل

بازیابی فلزات از لجن آندی و بازیافت کاتالیست های غیر فعال در صنعت نفت و پتروشیمی یکی از فعالیت های این کارخانه است. با توجه به سموم و تنوع فلزات موجود در این کاتالیزورها ، مدیریت و اجرای صحیح فرآیند بازیافت همراه با توجه به اصول و قوانین سازمان محیط زیست اجتناب ناپذیر است. بازیافت فلزات گران بها مانند پلاتین ، طلا ، نقره ، مولیبدن ، کبالت ، پالادیوم ، رنیوم و رودیوم از کاتالیست ها به دو روش اصلی متالورژی و هیدرومتالورژی در این مجتمع صنعتی انجام می شود.

بازیافت کاتالیست های صنعتی برای اولین بار در کشور با استفاده از تجهیزات پیشرفته و فناوری های دانش بنیان و با رعایت کامل اصول زیست محیطی در مراحل مختلف مدیریت فرآیند یکی از ویژگی های بارز شرکت بازیابی فلزات غیر آهنی است.

بازیافت بردهای الکترونیکی و مخابراتی

بازیافت بردهای الکترونیکی و مخابراتی

رایانه ها و لوازم جانبی آنها از جمله وسایل الکترونیکی هستند که در زندگی روزمره بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال ، رایانه ها و لوازم جانبی آنها که دور انداخته می شوند نوعی زباله هستند که به طور فزاینده ای در حال افزایش هستند و به دلیل وجود مواد خطرناک می توانند به محیط زیست و سلامت انسان آسیب برسانند. بنابراین ، جمع آوری آنها در محیط های نامناسب و جداسازی غیراصولی آنها به منظور به دست آوردن فلزات گرانبها در آنها ، می تواند باعث آلودگی خاک ، هوا و آب شود.
برخی از مواد شیمیایی موجود در تابلوهای الکترونیکی و مخابراتی در صورت بازیابی و دفع ، می توانند سلامت انسان و محیط زیست را به خطر بیندازند. بر این اساس ، ملاحظات زیست محیطی در فرایند بازیافت چنین موادی بسیار پرهزینه است و مدیریت چنین ضایعاتی علاوه بر جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و بهداشتی ، باعث بازگشت مواد با ارزش به چرخه صنعت می شود.
شرکت بازیابی فلزات غیر آهنی اولین مجتمع صنعتی مورد تایید رسمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران است که انواع فلزات غیر آهنی را از ضایعات الکترونیکی به ویژه تابلوهای مخابراتی در کشور بازیافت می کند و در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست می یابد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها